Alla fäders dag

0kommentarer

Vi firar med Johan Falk, alltså Beck och Wallander i all ära men Falk filmerna är faktiskt bättre!

Dagen idag då, klev upp 04.23 med en jättegosig och kramig bebis. Hon fick mat och vi somnade om i soffan otroligt obekvämt för min del men hon gosade sig. Rolig ny grej på den fronten är att hennes mage förmodligen reagerade på en gång på maten för nu tycks hon ha blivit hård igen, stackars våran lille bebis som kämpar och kämpar. Vi avvaktar någon dag och ser hur vi ska gå vidare i projektet "mat vs avföring"

Sen så gjorde vi inte mycket alls på förmiddagen, frukost och umgänge, hann läsa min tidning i lugn och ro när barnet sov vilket hon gjorde i två timmar. Promenad till stan som vanligt där Astrid bjöd pappa på lunch på gräddhyllan, ett varv på stan där hon fick en rolig ny apa till sitt gym.

Hem igen och jag tog mig till ICA för att köpa lite ingredienser till brödbak, köpte fars dag present och blomma till Daniel också. Hem och bakade bröd som blev otroligt dåligt, ska inte baka de brödet igen! Men men nya tag imorgon.
Vi åt lyxmiddag på det misslyckade brödet och massor av pålägg och nu så är det Johan Falk på burken!

Imorgon så är det läkarbesök i Ryd som bjuds och sen ska vi packa ihop vardagsrummet och tömma förrådet och ställa det i vardagsrummet färdigt att packas med mamma när hon kommer så att allt är klart innan Daniel åker iväg på jobb igen.

Ska bli skönt att börja med flytten för även om det är en månad kvar så är det mycket annat som stör. Men snart sitter vi och fläskar i vårt nya hem, skojar inte om att jag längtar efter våran fyra!

(Jag har stulit ytterligare en bild från Cilia från dopet då besvikelsen över att jag inte har en endaste bra bild från våran dag svider i själen)

Kommentera

Publiceras ej