Flytt

0kommentarer

Så har nu startskottet gått, igår packade vi ihop vitrinskåpet som tills nu både fått tjänstgöra som finskåp och kontor. Dock höll det inte måttet längre så det fick skjuts till returen av Daniel (det var tyngre och jobbigare än man kan tro!) men fem kartonger och tre meter bubbelplast fixade biffen med innehållet i skåpet.

Idag packade vi in förrådet i vardagsrummet, gick igenom lådorna och slängde det som jag inte var mogen nog att slänga i förra flytten så efter att haft kaos i vardagsrummet ett slag då jag istället badade i nostalgi och min egna briljans när jag läste igenom mina gamla skolarbeten och hittade allt jag ramat in genom åren, och jisses vad man samlar på sig fotoramar. Ska gå igenom alla foton och ramar när jag packar upp sen.

Nu har vi iallafall alla lådor märkta det mesta ska in på det blivande kontoret/gästrummet dit vi ska köpa någon form av skitstor och snygg (?) bokhylla, vi har även fått erbjudande om en säng vi kan slänga in där, helt underbart och framför allt ett problem mindre för min hjärna (bäddsoffa vs säng har varit på tapeten ett tag!). När lådorna försvinner så är det dags att packa ihop resterande, vilket är köket och våra kläder, handdukar, lakan och extratäcken m.m och så möblerna såklart.

Imorgon blir det barnmorskebesök och sen ska vi njuta av våran sista dag tillsammans innan Daniel åker iväg på 8 dagars jobb.

(Gårdagens packande och dagens samling av våra tillhörigheter som får bo bakom soffan just nu för att slippa kaos i hemmet)

Kommentera

Publiceras ej