Lördag

0kommentarer

Jag är seg nu alltså, igår gick vi och lade oss strax efter åtta. Kikade först Johan Falk och åt godis, helgen blev lugnare än väntat. Daniel mådde inte bra igår så jag tog Astrid kvart över fem imorse när hon ville upp, hon var på otroligt gosigt humör och när jag tog upp henne så lade hon armarna om min hals och kramade om hårt.

Hon har nog världens bästa morgonhumör! När man väl fått sin trötta ända ur sängen så är det inte alls svårt att piggna till när hon ligger och babblar och skrattar åt en. Hon somnade i min famn och vi låg och gosade i två timmar, hon sov och jag roade mig med iPaden och sen kom Daniel upp, mycket piggare än igår och dagen startade.

Hittills så har vi ätit och kollat på partaj. Astrid har fått smaka på sin första riktiga mat idag, det blev ekologisk krav-märkt potatis och palsternacks-puré och ungen älskade det, verkligen älskade det! Den geggiga konsistensen på fingrarna som hon gärna , smaken bara högg hon efter (jag tog maten på mitt finger och hon högg som en haj) och hon verkade nöjd.

När hon sen fick eftermiddagsflaskan så körde vi lite smakprov igen och nu var hon ännu mer på hugget, tror dock att vi ska ta det i lite långsammare tempo och ge henne lite andra smakprov från sånt vi äter (typ en "slick" på fingret) för hon verkar ha lite ont i magen nu, lite gnällig och inte riktigt nöjd. Det är inte så konstigt med tanke på att hon aldrig fått i sig något annat än bröstmjölk och ersättning så kroppen är inte riktigt van vid att helt plötsligt få i sig massa stärkelse.

Men nu är vi igång, det ska bli awesome att se hur detta fortsätter, utveckling är verkligen grymt! Har väldigt svårt att förstå "bebissjuka" om jag ska vara ärlig, det är ju så sjukt mycket roligare när det händer grejer och man har en riktig unge, speciellt om den är som min, envis och skrikig men världens charmigaste när man är nöjd! (Och ja, jag tänker verkligen börja skryta helt galet mycket över min unge med tanke på de senaste fyra månadernas utmaningar!)

Nej barn åt sidan, ikväll blir det ännu en Johan Falk film och sen sängen så hoppas vi på mer aktivitet imorgon!

(Mitt nya körkort kom igår så nu kan jag äntligen slippa det gamla. Och dagens äventyr med maten!)

Kommentera

Publiceras ej