Måndag igen

0kommentarer

Bebis har börjat med en ny grej, hon har börjat bli hungrig på nätterna. Detta resulterar i att hon vaknar och är supergnällig runt fyra och dumma föräldrar som vi är så trodde vi att hon bara vaknade rent allmänt så hon har fått nappen och sen somnat om. Imorse klockan fem efter ett par episoder av gnällande så satte hon dock ner sin lilla fot och tvingade mig att utfodra henne.
Hon låg och grät sitt lilla hungersgråt (utan tårar) men tog i lite extra så att jag verkligen skulle vakna.

Jag gick upp med henne, bytte blöja, gjorde en flaska och sen satte vi oss i soffan och gosade och hon åt, samma ögonblick som flaskan var slut så drog hon igen sina små ögonlock och somnade om. Det gjorde dock inte jag, men jag fick däremot tid att läsa Aftonbladet och det är ju trevligt.

Jag somnade om vid sex och vid sju var det dags att gå upp och göra sig presentabel för att åka till Ryd för ett läkarbesök, dock insåg jag att jag glömt borsta tänderna så jag får inte gå nära någon idag! När jag klev upp så hade Daniel och Astrid stigit upp några minuter tidigare och de satt i soffan och tittade på nyheterna, Astrid satt i Daniels knä lutad mot hans bröst med nappen i munnen och sina små händer fingrade på hans gigantiska hand. Det hela såg så mysigt ut att jag också ville bli bebis och ligga och fundera ut vad allt i min omgivning egentligen är. Men jag gick och gjorde frukost istället.

Och nu sitter jag här, i ett väntrum i Ryd med informationen om att personen jag skall träffa är en kvart sen. Typiskt, jag som var en kvart tidig.

(Gårdagens övertrötthet)

Kommentera

Publiceras ej