Färjan

0kommentarer

Jag har slarvat med min måndagsTV! Så idag får jag smygkolla på reprisen av färjan.

Kaffe hos en god vän med två spralliga ungar och ett besök i Sala med getsarah stod på menyn idag. Så vi satte igång, mysig och trevlig och behövlig dag för mig! Astrid där emot hade två episoder idag med hysteriskt skrikande.

Det går inte att trösta henne, hon stirrar på mig som om jag försöker göra henne illa och så skriker hon så att lungorna håller på att hoppa ur kroppen och tårarna sprutar. Även om jag har otroligt oändligt tålamod så river det i kroppen när ens egen bebi väljer bort en.

Men hoppet ligger i att det bara är en fas och snart åker vi hem och får köra på i vårt lunk igen, bebi somnade när ingenting jag gjorde hjälpte och jag till slut lade henne i hennes säng och hon fick lugna sig själv.

I Sala så köpte jag en ny skapelse till kalaset imorgon, så får vi se om det blir kalas eller om vi bara kör på att vara snygga, vin och djupa samtal. Livet är underbart när underlivet är bart eller hur var det?

(dagens bebis innan livet blev sådär svårt)

*detta inlägg skrevs fredagen den 26/10 men internet ville inte publicera det!

Kommentera

Publiceras ej