Here we go again

0kommentarer

Då kör vi en ny dag då, idag är det en ny visning av vårt hem! Jag ska alltså städa, förvisso så är det städat här men jag ska dammsuga och torka golven för att få lite fräschör, toaletten ska städas och köket ska piffas till. Alltid är det något!

Gårdagen gick i ett andetag, förmiddagen tvättade jag och rensade åter igen i Astrids kläder och förberedde packningen som skall göras imorgon till två veckor i byn, blöjor och mat och grejer har vi köpt på oss! Vi är så vana att bo ett stenkast från maxi och när man sen är tre mil ifrån närmsta storhandel så blir det lätt att man glömmer det viktigaste, men det har vi alltså förberett!

Vid ett fick jag kaffebesök, mycket trevligt att umgås! Och sen blev det en 1,5h promenad för jag ville att Astrid skulle sova, när vi gått runt hela stan och sen svängde ner på vår gata igen då somnade hon. Så med sammanlagt ca 1,5 h sömn på hela dagen så hade vi en väldigt trött bebis igårkväll. Jag gjorde mat som stod i ugnen när Daniel kom hem, vi åt och sen fick bebis en massa häng och mys innan pappa stoppade henne i säng.

Tv fick avsluta kvällen, det var ju trots allt måndag och sen hopp i säng för oss andra. Gårdagens överraskning var när jag efter 3 månader utan min älskade första piercing så fick jag en impuls att prova stoppa in ett smycke igen, och utan problem så fick jag i smycket, lycka och glädje avslutade kvällen då jag haft sorg i flera veckor av tomheten utan smycket!

Nej nu är klockan över åtta, dags att börja fila lite på det som går att städa redan nu.

(Det blir lite blandade bilder från iPaden och där är bara bilder på Astrid, ska tömma kameran imorgon så då kan jag förhoppningsvis ladda in lite nya bilder på annat också!)

Kommentera

Publiceras ej