Måndag

0kommentarer

Helgen är över, söndag var bäst! Alltså jag undrar om jag någonsin igen kommer ha måndagsångest? Det som lever får se!

Igår iallafall, bebis sov men föräldrarna vaknade vid 5, kändes rätt ovärt men vid 6 så somnade vi om och alla fick sova till klockan 8 (!), frukost och vanligt häng en stund, eller jag for omkring och plockade med allt man kunde plocka med och sen gick vi ut i det underbara vädret!

Vi gick till Ö&B ute på stallsiken för att kika lite, in på chilli där jag fynda 12 fina glas för enbart 158 spänn! Hem igen, lämnade glasen och gick sen till stan och åt lunch på gräddhyllan, marängsviss på vete&råg och sen ett varv runt bara för att gå lite och sen hem. In i bilen och upp till Elins och handla lite grönsaker, vi handlade på Willys i stan igår men de hade knappt svenska grönsaker och snordyra priser så kan det gå när man blir petig då får man handla överallt!

På maxi gjorde Olsson en kul grej, han försvann in mellan bokhyllorna och kommer tillbaka lite flåsande och säger "har jag 250 kronor att lägga på en bok?" jag skrattade gott eftersom han är vuxen och klarar av att bestämma över sina egna pengar och inte behöver be mig om "lov" men jag tror att han mest behövde lite medhåll om att det var okej att köpa boken. Så det blev en 997 sidor tjock bok om andra världskriget i shoppingpåsen.

Hem, hänga med Astrid som var på strålande humör hon låg i mitt knä och pratade och skrattade. Vi dansade och sjöng lite också innan det var dags för henne att få pyjamas och bli nattad.
Vi åt middag och sen blev det solsidan-premiär och till sist partaj innan även föräldrarna somnade.

Nu är Daniel på jobbet,jag har en tvätt i maskin och en tvätt i tummlaren, jag sla strax resa mig ifrån soffan och gå och städa fläkten i köket, sen när jag är klar med all tvätt blir det en tur i supervädret och sen är det förmodligen kväll igen rätt som det är.

Vi ses!

(vi köpte en Dokey till vagnen, bästa solakyddet ever! Går att fästa hur som helst och Astrid får inte en massa sol överallt och om hon sover i vagnen så kan man ha ner den så hon får lite lugn och ro!)

Kommentera

Publiceras ej