Onsdag

0kommentarer

Igen! Veckorna går utan hänsyn till någonting.

Idag har vi lekt med klara halva dagen, sen skulle hon åka till sin båt för att arbeta, jag i och Astrid for till kusinerna för att få lite kaffe och umgås. Men där funkade det inte för henne så hon bestämde sig för att bli hysterisk, vi åkte hem och hon fortsatte vara hysterisk och skrek bara mer och mer till slut var jag tvungen att lägga ner henne i hennes säng för att inte skrika tillbaka. Stackars bebis var så trött och upprörd och väl i sängen med pyjamas och lite mat i magen började motvilligt att lugna ner sig och somna. Sen hon somnade har hon legat och hulkat lite då och då och man blir ju alldeles trött i kroppen när ens lilla oskyldiga bebis är ledsen och orolig.

Nu är lite ordning återställd, disken är gjord och bebis flaskor står redo i kylen för morgondagens måltider och jag har intagit soffan för att vila lite innan sängdags. Imorgon blir det till att laga lunch åt männen då morsan flyr gården och sen öppna förskolan framme i byn.

Annars inget nytt, lördag har jag fixat bebisvakt för att få umgås med mina kvinnor och dricka vin! Något man saknat oerhört när man bosatt sig långt bort och hållit sig sysselsatt med annat.

På återseende!

(min brudbukett samt gårdagens besök på drottningholm)

Kommentera

Publiceras ej