Skövde i'm coming home

0kommentarer

Nu, just nu sitter vi i bilen som styr oss mot Skövde. Vi har susat förbi Eskilstuna och fortsätter i rasande fart mot Arboga och Örebro där vi ska käka innan vi far hem.

Om jag ska summera vistelsen uppåt landet så måste jag konstatera att jag/vi hunnit med mycket, döpa bebis, gifta oss, få iväg våran lägenhet, köpa en ny lägenhet, träffa nästan alla mina vänner (bara mer eller mindre långa stunder), träffa byns mammor på öppna förskolan, umgås med de finaste barnen i världen, gå ner fyra kilo, besöka Drottningholm (två gånger), köra bil i Stockholm stad, köra massor av bil runt Stockholm stad, byta till vinterdäck, träffat en nästan helt nyfödd bebis, handlat massor av kläder (i varierande storlek, kvalité och pris) till vår bebis, varit jätteförkyld, gjort en helt underbart rolig utgång, blivit bakfull, trotsat bakfyllan och lekt runt på Leos lekland, sett den första snön falla (och smälta), varit på IKEA, framtidsplanerat, klippt mig, färgat håret, handlat på Ica för ca 5000 kronor (inte i ett svep), fått 10 000 i kontanter (inte bara till mig eller från bara en människa).

OSV. Listan kan göras otroligt mycket längre egentligen men summa sumarum är väl helt enkelt att man som människa om man spottar lite i nävarna och vässar armbågarna hinner göra en hel massa prylar på 20 dagar!

Nu kan jag bara avsluta med att citera det mina föräldrar brukar konstatera efter lite längre perioder av umgänge "det är himla roligt att ni är här men det är också väldigt roligt när ni åker och då brukar man inte gå och sakna er"

Om man feltolkar den där meningen så kan den ju låta lite otrevlig men inte i mina öron! Det har varit underbart (oftast) att vara borta men det ska bli så otroligt skönt att åka hem. Och nu ska jag "göra Skövde" fram tills den 10/12 då vi får tillträde till våran fyra på vendelsömalm.

(blandat från telefonen, ska hämta bilderna från kameran och dela med mig lite av, sen.)

Kommentera

Publiceras ej