Tisdag

0kommentarer

Alltså herregud, tisdag. Vad hände med söndag och måndag?
Jo det är lördags fel att de andra dagarna försvann. I lördags "impulsköpte" jag en iPad åt Olsson, an har tjatat om att han vill ha en sen i somras och jag hade tänkt kolla upp lite finans för att köpa en i julklapp åt grabben. Och i lördags blev det lite nu eller aldrig moment så vi var till media markt och Olsson fick peka och jag blundade och drog kortet.
Men det var en bra investering till huset eftersom min dator ger upp när som så kan ja ta Daniels dator när jag ska tillbaka till studierna och han kan leka med paddan. Plus att jag kan hänvisa till den om han försöker avkräva mig på fars dag present/julklapp/födelsedagspresent.

Sen hem, parkerade Olsson i soffan med cola och ben and Jerrys och Astrid nattades. Jag gick till klassis för en väldigt trevlig fest/förfest. Bål, cider och vin och jag var över molnen när jag fick sitta helt ostört och prata med andra vuxna (eller störd i samtalen blir man ju alltid av andra fulla människor men men snackar ju så mycket så det jämnar ut sig) vi skulle till krogen och jag var pepp som tusan på dans innan hemgång men oturligt nog så blev kalaset avbrutet och både väktare och polis dök upp efter att grannen ringt då två av gästerna inte höll sams. Tråkigt när vuxna människor ska förstöra för andra, speciellt då det blir rätt höga böter för den som har fest. Riktigt irriterande och allt festhumör dog totalt då jag är väldigt allergisk mot sån barnslig idioti.

Sa hejdå till klassis som också fått partyhumötet dödat och gick hem. Dock hade jag ju förberett kroppen på dans och stärkt den liite väl mycket så när jag kom hem så babblade jag väldigt länge med Olsson och hängde lite med porslinet i badrummet.

Somnade, vaknare av Astrid halv sju på söndagen och hela familjen gick upp, jag mådde bättre än förtjänat men hungrig och seg, åt pizza, godis och chips plus att vi drack läsk. Vid eftermiddagen mådde jag riktigt risigt då sömnbristen och vätskebristen kom ikapp mig. Jag och Daniel somnade strax efter att vi nattat bebis.

Gårdagen bestod av återbesök hos MVC där vi gick igenom förlossningsjournalen och fick lite luckor ifyllda, kan såhär i efterhand säga att jag är glad över att förlossningspersonalen inte gav oss all den information som de satt på under förlossningen! Det var minst sagt jobbigt att gå igenom det där igen. Sen tog vi en promenad, lunchade på stan och handlade för veckan innan vi kom hem och gjorde middag.

Idag har vi bara varit inomhus och ordnat med tvätt och annat lätt underhåll. Imorgon börjar Daniel jobba igen och jag ska till BVC och Astrid ska få sprutor.

Ja, det var allt. Det var rätt mycket men nu slutat jag! På återseende!

(Astrid har varit riktigt trött och arg denna eftermiddag, jag var tvungen att fota hennes ledsna min när lilla läppen hänger. Min nya lampa som jag saknade till köket, Astrid redo att åka till skara i höstkylan och Daniels plånbok med innehåll som han råkade tvätta idag. Som vanligt i blandad ordning när man telefonbloggar)

Kommentera

Publiceras ej