7th heaven

0kommentarer

Sjunde himlen på tv-burken, känns lite väl pretto för mig, de gamla avsnitten är hemska verkligen, fulla av kräkframkallande moral!

Igår ville inte bebis sova så jag drog på mig den lånade babybjörnen och hon fick haka på till tvättstugan, inte mer än så. Dock har jag så äckligt ont i ryggen idag för damen fick även hänga på min mage både på babyproffsen och i elins esplanad.
Tänkte ju köpa ett babygym, men med tanke på vad de kostade så känner jag att jag hellre kan aktivera bebis själv! istället så köpte jag lite långärmade bodys nu när vi går mot hösten, en jacka och strumpbyxor blev det också så att vi är lite förberedda för str 62 som hon är på väg att växa i inom en snar framtid! Förresten, har ni en aning om hur svårt det är att hitta bebisjackor/tjocktröjor som inte ser ut som mördade djur eller har öron? Hittade tillslut en jacka på IcaMaxi, den var visserligen fluffig men den såg inte ut som ett djur! Vi har redan tre jackor i fleece att värma henne med men med tanken på att hon kräks en hel massa så är det bra att ha någon mer.

Ska köpa en hållare till en mobil att ha över hennes spjälsäng, mobilen har vi redan för den köpte morzan på Ikea när vi precis kommit hem från BB, en jättefin en som ska få en hållare så fort spjälsängen används till något annat än bara nattsömn så hon har lite att glo på!

Astrid fick hoppa i säng vid åtta igår, jag åt då himmelskt god mat, torsk,champinjoner,tomat,paprika och purjolök i en ugnsform med grädde och blåmögelost. In i ugnen på 200grader i en halvtimme, ut och lite riven ost på toppen och sen in en stund till. Jag gillar mat som lagar sig själv!

Nu vaknar bebis ur sin dvala och jag ska aktivera henne lite! Hur man nu gör det med en 3månaders.. Vi ska ta en sväng ut i världen när hon fått lite mat om en timme så kan hon sova gott i vagnen!

(det var för det mesta kul att hänga i björnen men när det blev för mycket ljud så la hon sig på mitt bröst och gosade lite och höll hårt i min hand)

Kommentera

Publiceras ej