Angry baby

0kommentarer

Kvällen började tidigt här ikväll, bebis sov redan tio i sju, tack och lov för det med tanke på att hon skrikit och bråkat och bökat sen vi kom hem från våran promenad vid fyra.

Vi har napptränat idag, men hon vägrar och jag försökte att inte ge upp men varje gång man försöker stoppa in nappen så gråter hon eller kräks. Men ändå ska hon snutta och mina brön är i princip uttorkade och hennes hand kommer lossna om hon inte slutar slicka på den!

Men men efter en hel massa tårar och skrik och otröstlighet så gjorde jag en flaska vid halv sju, satte på henne pyjamas och vi satte oss lugnt och hon fick flaskan och åt inte ens upp den innan hon sov tungt. Jag lade henne i hennes säng och där har hon legat helt utslagen sen dess.
Men med tanke på att hon inte velat sova ordentlig under dagen så förstår jag hennes trötthet, när vi var på stan så var jag tvungen att ha henne i babybjörnen för att hon skulle få ro. Stackars bebis som inte kan sova!

Nu har jag iallafall invigt min yogamatta som jag köpte idag, inte för att jag har utövat yoga för det har jag inte en aning om hur man gör, men jag har stretchat min arma rygg som blivit alldeles stel. Jag passade även på att mjuka upp resten av min arma kropp, men som vanligt så kommer det ta många timmars arbete innan smärtan försvinner, men det känns redan bättre!

Ingenting vettigt finns som jag kan roa mig med, och ingenting på tvn men det är lite för tidigt för att gå och sova! så jag får sitta här i den gigantiska soffa i min ensamhet, hade jag orkat slå på datorn hade jag satt mig där, dragit igång all musik som finns och slösurfat. Men istället blir det att ligga stilla och vänta på morgondagen då Daniel fått lov att komma hem och sova hemma istället för i kråk, yeyy!

(jag saknar mina fejknaglar och alldeles nyss, tystnaden i vardagsrummet!)

Kommentera

Publiceras ej