Färjan

0kommentarer

En gång i tiden så skrattade jag åt Sarah som älskade färjan, det får jag ju äta upp nu! Jag älskar färjan! Och jag vill åka på kryssning varje måndag när jag tittar på programmet!

Astrid somnade strax efter åtta igår och sov till sex i morse, då gick vi upp och gjorde oss i ordning och jag städade undan det sista innan fotografen skulle komma.

Klockan åtta kom han och tjugo i nio så var det klart! Sen var det vanligt pyssel, jag hade huvudvärk och när Astrid somnade så somnade jag med. Vid tre tog vi oss ut i världen, en promenad och ett varv i comerce och sen vid fem kom vi hem lagom till middagen.

Förkvällen och kvällen har bara gått, lite tv, pyssel, kräk i soffan och nattning innan jag fick sätta mig i vårt cosyhörn av soffan, med fönsterlampan och sofflampan tända för att få lite mysbelysning på min ensamhet.
I morgon kommer Daniel hem och jag ska hälsa på i skolan. Tvätt på kvällen och packning till veckans och helgens bortresande.

Nej nu ska jag se om bebis har somnat, hon har legat och pratat en stund men om hon får ligga i sitt lilla sovnäste så brukar hon somna i lugn och ro. Dock så ligger hon och slickar och suger sig på handen, det går inte att använda nappen för antingen så kräks hon eller så trycker hon ut den med tungan, hur mycket vi än försöker truga så är det roligare att slicka på handen!


(blandad kompott från hemmet i morse, jag blev lite sugen på att minnas hur det ser ut här den dagen vi har ett annat hem)

Kommentera

Publiceras ej