Hillbilly

1kommentarer

Sådär, onsdag, torsdag och fredag har gått. Vad har hänt?

Vi tog oss från Skövde till byn, stannade på erikslund med avsikten att hitta en klänning, men icke. Jag funderade på att säga upp mig där ett tag men morzan styrde upp situationen och sa att hon syr åt mig.

Sen var det torsdag och jag följde med till öppna förskolan i Huddunge, det var faktiskt kul! Kanske för att de mödrar som var där är sådana från byn och stämningen inte blir så krystad för alla känner alla i vår by (oftast iallafall!) Och jag som inte är så mycket för att umgås med folk av "tvång" enbart för att man har en gemensam nämnare, men det var skitkul att höra om förlossningar och amning och tillväxt osv. Och få den ocencurerade versionen då alla varit med om lite samma sak!

Fredag var en sväng till Västerås för att köpa mönster och tyg till vad som ska bli en klänning till Astrids dop. På vägen hem, precis innan grällsta så la bilen av, grejt! Brorsan fick bärga oss till Sala där jag fick hoppa in i en fungerande bil och få skjuts hem och männen fraktade hem bilen och konstaterade att det var bränslepumpen som pajat. Men tack gode Gud så har vi en kyrkogård av bil-lik på gården där vi kunde hitta en ny del att laga bilen med. Allt detta på bekostnad av klaras 19års kalas som vi egentligen skulle på.

Lördag var möte med prästen och planering för dopet så nu är den cermonin färdigplanerad! Apu apu, då är det bakning och mat som ska ordnas nu då sen kan gästerna komma och fira Astrids första möte med kristendomen (oj jisses vad seriöst det låter) men det kommer bli asbra!
Vidare mot Sala för att hjälpa Jessica med lite extra ögon på pojkarna när hon skulle byta in ett modem, ett varv på stan för att se om det fanns några varmare kläder att investera i åt Astrid. Medan vi var där så lagade Björn våran bil och Daniel fick gå kurs i billagning!

Nu har vi slängt in oss i bilen och nosen styr mot huvudstaden där vi ska se på lägenheter imorgon innan vi återvänder hem till skövdet!

Phu, har jag nämnt att jag längtar till den dagen då vi inte bor minst 3,5h resväg ifrån alla vi känner? Jag drömmer om den dag då man räcker till och inte behöver irra omkring som en höna och försöka pilla omkring i schemat för att få allt man vill hinna med gjort.

Men men så ser läget ut just nu, sen ska jag återgå till det lugna livet med städ,tvätt, disk och framförallt fika och skitsnack med de älskare klasskamraterna!

Farväl!

(mormor satte upp en mobil Astrid kunde titta på, sid slog sig och ville ha bandage och en bild på bogseringshjälpen som var en rostig, sketen gammal 245a)

1 kommentarer

Jenny

15 Sep 2012 18:11

Jag har aldrig sett någon se så lycklig ut med bandage!

Kommentera

Publiceras ej