Lång dag

0kommentarer

Daniel har jobbat idag, de har haft militärjippo nere på regementet så vi gick upp allihopa vid sex.

Skjutsade honom till jobbet och gjorde sedan ingenting särskilt. Gick till regementet och tittade på militärer och fordon, nästan lite spännande.

Nu tar vi det lugnt, Astrid sover efter ett långt hysteriskt anfall med skrik och gråt, hon vill inte vara hos Daniel nu när han varit borta så länge, hon känner inte igen honom och när hon är trött så får han inte vara i närheten, detta är jobbigt för henne som är ledsen, för mig som aldrig får en paus men mest av allt för Daniel som inte ens får njuta av sin egna dotter. Alla förlorar på att Daniel inte är hemma, men ljuset i tunneln finns! Nu jobbar han hemma i två veckor iallafall, sen är det inte långt kvar till december!

Grannen har fest för ovanlighetens skull, men Astrid sover som sagt och Daniel njuter av öl som han tjatat om så länge, jag gjorde ett bakhåll på honom och gick till bolaget och köpte finöl på flaska istället för 3,5or från Ica. Lyckan i hans röst när han hittade dem i kylen var helt klart värt det! Han fick även en liten kärleksgåva i form av en ny luvtröja (som jag mest tyckte att han behövde men passade på att göra en överraskning av det..).

Nej nu ska jag vara sådär äckligt gullig med mannen i mitt liv som jag inte fått njuta av själv på flera veckor!

Puss då!

(mina två Olssons!)

Kommentera

Publiceras ej