Måndag

0kommentarer

Måndag igen, det betyder färjan och underbart är kort på tv-burken! Underbart.

Idag har jag pratat med två mäklare, vi får hoppas att det ordnar sig, utan blod svett och tårar!
Mejlade med SJ idag också, det har äntligen svarat på mitt önskemål om reklamation, det var rätt längesen jag skickade in den och jag skulle ju skriva hur det gick.

Först fick jag ett mejl om att de ville att jag skulle komplettera min ansökan, jag skrev några rader om att jag ville ha tillbaka pengarna då jag ansåg att jag inte fått det jag blivit lovad. Fick svar samma eftermiddag om att jag ska få 71kronor tillbaka, nu kommer jag inte ihåg exakt vad biljetten kostade men 71kronor är inte ens en tredjedel.

Jag ville av principiella skäl uppmärksamma deras arroganta verksamhet som går ut på att utnyttja folk som är beroende av transportmedel och de ger mig en skitsumma tillbaka för att kunna säga att de gjort vad de har kunnat. Istället för att be om ursäkt som folk för sin diskriminering så slänger de lite pengar på mig och spottar på problemet.

Personen på kundtjänst som fick den äran att svara på mitt mejl skrev även att de hoppas att jag väljer att åka med SJ i fortsättningen också. Skit ner er säger jag! Jag struntar i pengarna det är själva grejen att bara för att jag hade ett barn och en vagn så var jag inte välkommen, hur hade det varit om jag suttit i rullstol? Den hade garanterat inte gått in i de där tågen, vi måste modernisera samhället lite och inse att vi är olika med olika behov!

Nej nu blir jag sådär upprörd igen, jag ska sluta bli så stött av samhällets idiotier och istället njuta av färjan! Det är underhållning utan dess like!

(hade barnen för mig själv ett slag i torsdags, kom rätt snabbt fram till att tre barn inte riktigt var min grej just nu. Men kul hade vi i våra försök till gruppfoto!)

Kommentera

Publiceras ej