Måndag

1kommentarer

Var upp 04.23 och ammade ett slag, nattade bebis som sov oroligt till 05.30 då vi gick upp igen. Kramades lite, bytte blöja, blandade ersättning, fixade sprutan med magmedicin och satte mig i soffan och underhöll bebis.

När vi var färdiga fick jag gå och skrika lite på Daniel som fortfarande inte tagit sig upp ur sängen. Frukost åt herrn medan jag duschade (då Astrid tidigare spytt ner hela min vänstra sida) och sen in i bilen och iväg till regementet. Ett halvjobbigt avsked, så som det alltid blir när Daniel ska jobba borta länge.

Hem och äta frukost när Astrid sov en stund, fastnade vid Nyhetsmorgon på TV4, inte så intressant egentligen. Jag och Astrid har legat och stirrat på varandra en lång stund, det är otroligt fascinerande hur mycket hon har utvecklats de två månader hon har funnits utanför magen, hon tittar och flinar och känner på saker hela tiden. Det är kul det där att det inte tar så lång tid innan de är riktiga människor och inte små neutrala klumpar.

Det ser ut att bli fint väder idag, ska se vad vi gör. Vad vi hinner med och åter igen så stoppar jag mig själv i stressen och försöker intala mig själv att allt inte behövs göras på en gång!

Nej nu har jag degat här för länge! Nu ska jag ta tag i livet!

(från nyss när vi låg och stirrade på varandra!)

1 kommentarer

Jenny

03 Sep 2012 17:31

Kristin. Det här kan vara världens sötaste bebis.

Kommentera

Publiceras ej