Men i min blodpump

0kommentarer

Där plaskar du, apu apu, apu apu.

Fick en väldigt fjantig låt på huvudet så jag var tvungen till att skriva ut den!
Helgen har gått, den har varit lysande, getabocken kom i fredags kväll, mat och umgänge till klockan 4(?!) på morgonen, vi pensionärer är inte vana vid sånt så vi båda var i chock. Jag var vaken till Astrid ville ha mat, bytte på henne, gav henne och gick och la mig samtidigt, men bara för att morsan är vaken så ändrar inte bebis sina rutiner så 06.19 var det upp igen, sovandes ammade jag henne i soffan, hon var allmänt missnöjd över mitt bristande intresse av umgänge så hon gnällde hela morgonen.

Vi låg och gosade i soffan (eller sov en stund och var vaken en stund osv.) men vid halv körde dagen igång på riktigt, konstigt nog så var det inte ens jobbigt att sova så lite, hela lördagen gick,lunch på stan och ett varv för att visa city och sen hem och där åkte den lilla svarta fram.

Hårddisken alltså, AKA mitt guldförråd! Vi skrattade, vi grät och vi skrattade så vi grät åt eländet (för hur såg vi ut?) men minnena till varenda bild var starka! Konstigt att man förtränger saker så väldigt och sen blir påmind så fort om massa saker genom bilder.

God mat som det blev överätning av och lite sockefri glass med bär och chokladmix till innan vi fortsatte titta i arkivet och vid elva så for ögonen i kors och jag somnade.

Bebis var väldigt vaken igår, hon gnällde och var ledsen och vid åtta fick hon sova då hon var så trött och gnällig, sov till fem då det var ny blöja och mat för att sedan somna om till halv nio. Sen dess har hon varit världens gladaste och nöjdaste tjej som man bara vill borra in huvudet i magen på och stanna vid för evigt!

Men festen är slut och gästen har åkt hemåt så jag ska städa och fixa till morgondagens fotografering!

(vi lekte mamma, mamma, barn..)

Kommentera

Publiceras ej