Onsdag

0kommentarer

Astrid har denna vecka börjat med en ny grej, hon får gå och sova klockan 19 och sover till 7.30 det är helt underbart, och framförallt uppskattat!
Imorse gick Daniel upp och gjorde sin egna frukost och fot iväg till jobbet innan jag ens vaknat ordentligt, nu låter det som att han är lite efter som inte brukar göra sin egna frukost men oftast gör jag den medan han tar Astrid på morgnarna men nu när hon sover så får han göra sin egna frukost.

Tröttheten från igår hänger i, jag känner mig höst-förkyld, det där otäcka man får varje år när man inte riktigt är sjuk bara snorig, kall och trött.
Jag och Astrid klev upp 07.40 och hon fick mat och kläder och lite gos, sen fick hon somna om och jag gjorde frukost åt mig själv, bäddade och diskade.

Igår köpte vi nya nappar, nu är det sen fjärde sorten vi testar för att hon ska få sitt snuttbehov tillfredställt - de andra sorterna kräks hon som sagt av och spottat ut, men idag lyckades vi! Till och från hela morgonen har hon sugit på nappen utan att vara missnöjd, några gånger har hon spottat ut den och vägrat ta emot den igen men efter en stund har det gått igen. Nu ligger hon till och med på soffan och sover med nappen i munnen som hon högljutt suger på då och då! Nu håller jag tummarna för att detta ska fortsätta så ungen min kan slappna av lite och speciellt på eftermiddagarna ta nappen istället för att gnälla, skrika och slicka sig på knogarna.

men ja, ännu ett inlägg om bebis och hennes liv plus städning. Det tycks vara det ända jag gör för tillfället, städar och försöker lista ut bebis behov. Men idag ska jag även ta tillfälle i akt och ta en lång promenad med vagnen och njuta av att jag inte har någonting jag måste göra!

Hörs då!

Kommentera

Publiceras ej