Sol!

0kommentarer

Idag är det sol! Underbart med ljus, men jag ligger och degar. Som vanligt när bebis sover på morgonen. Lade henne klockan 19 igår, hon fick 210ml ersättning och somnade som ett litet barn (?). Sen sov vi, och sov och sov tills Daniels klocka ringde klockan 6, eller jag vaknade flera gånger som vanligt bara för att konstatera att jag inte blivit väckt av en arg bebis, däremot blev jag väckt av att jag frös då gubben lindat in sig i täcket och lagt sig i fosterställning.

Bebis vaknade inte av pappans klocka utan hon fortsatte att sova, jag försökte också fortsätta att sova men kände mig för stressad för det så tjugo över sex gick jag upp. Kände flera gånger på Astrid då hon låg helt stilla, hjärtat stannade en sekund när jag kände på hennes hals och den var alldeles kall. Men sen tog logiken över och jag insåg att hon faktiskt har sin säng närmast väggen och de inte slagit på värmen i huset än så på nätterna är det riktigt kallt. Men resten av kroppen var varm och hon drog en stor suck i sömnen åt sin svettiga moder.

Jag antar att det är så resten av livet kommer se ut, rädsla för allt! Det gäller bara att hålla sig på jorden annars kommer det stackars barnet aldrig få leva normalt. Bebis vaknade iallafall vid halv sju efter 11,5h sömn (!) hon var glad och mysig och såg väldigt mycket ut som jag gjorde när jag var liten med en liten smilgrop, tjocka kinder och glada ögon.

Efter matning och umgänge så passade jag på att byta lakan och städa lite inför visningen imorgon, toaletten, dammsugning och torkande av golv sker det sista jag gör så att lägenheten visar sig från sin absoluta bästa sida.
Idag ska jag tvätta vid 12, skönt att bli av med tvätten på en gång nu när jag har massa lakan som ska tvättas.

Sen ska jag på besök hos en klassis, äntligen efter 3 månader har vi funnit ett hål i schemat att ses, jag ska passa på lite den tid som jag har kvar i Skövdelandet!

Solen skiner som sagt, måste försöka titta ut en sväng också!
Sen blir det måndagsTV - veckans bästa! Men nu hojtar bebis efter umgänge.

Vi hörs!

(bebis kör en "Pingvinen" igår när hon tränade nacken, sen däckade hon på sin pappas mage efter många om och men)

Kommentera

Publiceras ej