Tvätt

0kommentarer

Att känna tvång över att tvätta, ha tvättstuga i källaren och en bebis som totalt vägrar att sova är inte det lättaste!

Oj skvallra inte om att jag springer ner till tvättstugan i fem minuter medan bebi sover, det kan hetsa folkgrupp! Jag längtar till den dag då jag har en egen maskin och kan tvätta när som helst. Men det funkar nu med, lite krångel och planering, är bebi vaken så får hon hänga med i babybjörnen men jag försöker få henne att sova så att jag kan springa snabbt ner. Det ultimata är när Olsson är hemma för då är vi ju två som kan dela på oss men med tanke på att han jobbar borta väldigt mycket denna höst och bebi kräks rätt mycket så måste tvätten bli gjord ändå!

Men det går fort om man sorterar innan man springer ner och allting åker i tummlaren numera. Inget krångel med att hänga saker i torkrummet för att skona dem!
Efter tvättningen idag ska jag slänga in Astrid i bilen och fara till stallsiken (åh hela 2kilometrarna ska vi ta oss, men det regnar ute så jag är inte sugen på att ta vagnen och gå) där ska jag försöka hitta ett gym åt henne och någonting att hänga över hennes spjälsäng så att hon kan titta på det när hon ska sova.

Idag vägrade hon att sova och vi har krånglat och krånglat, tror att det är dags att införa sovrutiner i spjälsängen (när vi är hemma) på dagarna istället för att hon får sova i babysittern när hon känner för det för hon har svårt att komma till ro. Kvällarna och nätterna rullar på likt en klocka och hon somnar innan åtta nästan varje kväll och sover till fyra eller sex så det är otroligt tacksamt!

Om tjugo minuter ska jag ner till tvätten, hoppas damen fortsätter sin middagsvila ett slag till så jag kan lägga in nästa maskin.

Kul inlägg men det är så vi arbetar just nu, skräp på tvn, tvätt i maskinen och om ett litet slag är det lunchdags.

Farväl!

(15 minutersvilan på soffan idag innan damen vaknade och sedan vägrade somna om)

Kommentera

Publiceras ej