All tid i världen

0kommentarer

Ja då var vi där, världens ände! Eller det känns lite så eftersom jag har lite panik över att jag vill skrubba loss i lägenheten men jag vet att om jag står upp så är jag helt krum och går som en gammal tant och håller mig i saker.

Just nu använder jag all kraft jag har till att ligga i sängen! Jag tog in kuddar och har benen högt och vilande på kuddar samtidigt som jag halvt sitter upp och lutar mig mot huvudkuddarna. Det blev väldigt avslappnande för höfter och ryggslut.

Någonting jag tänker på när jag sitter här är vilken underbar säng vi har. Vi köpte en ny åt oss för några månader sen, den kostade en hel massa pengar men vi kände att den gamla sängen gjort sitt och då ville vi slå till och skaffa en rejäl lyxmodell, våran första riktiga gemensamma vuxensäng! (Samtidigt som vi slängde visionen om att någon gång ha en bröllopsfest ut genom fönstret)

Sagt och gjort, vi beställde sängen och jag som inte är van att konsumera i sån skala drabbades av ångest men blev övertalad av min make. Vi väntade en månad på att sängen skulle bli gjord och en dag i början av Mars så blev den levererad.

Jag har inte ångrat mig en gång!

Hur som helst, här ligger jag nu och känner verkligen hur sängen mjukt men ändå fast ger mina höfter hjälp att slappna av ifrån paniken från ryggen.
Det blir förhoppningsvis yoga på söndag men innan det ska jag enbart ta det försiktigt!

Solen skiner som bara den så när Astan vaknar så ska vi gå ut, funderar nästan på att ta bussen någonvart och bara ha en mysdag med lite lugna rörelser så att inte kroppen blir stel.

Nu vaknade hon, jag reste mig och gick och hämtade barnet och skillnaden var helt underbar, jag kunde nästan gå normalt!

(Sängen den dagen den kom och jag packade upp och bäddade den, benen i viloposition!)

Kommentera

Publiceras ej