Eftermiddag

0kommentarer

Daniel och Astrid åkte hemifrån och jag började städa, eftersom jag idag känner mig helt okej i ryggen (hade känts perfekt efter lite yoga) så ville jag städa avskyr verkligen när det känns dammigt och ofräscht hemma!

Sagt och gjort, nu 3,5h senare så är det damfritt och glänsande igen, började med badrummet och gick sedan vidare till duschrummet när de två torkade så dammade jag och våttorkade alla fönsterbläck och andra fria ytor. Dammade lister och torkade sängbord och soffbord och gick ut med mattorna, bytte sängkläder och gardiner i Astrids rum, bytte gardiner i köket, städade mikrovågsugnen och tog sedan fram dammsugaren.

Dammsög och torkade alla golven, in med mattor och dammsög dem och har nu tagit ner stolarna från bordet och ställt tillbaka allting. Hela dagen har balkongdörren stått öppen så nu är det fräsch vårluft i hela lägenheten.

Känner egentligen att jag borde byta lakan i våran säng, dammsuga ventilerna i badrummen, plocka isär och städa köksfläkten, damma lampor och torka köksluckor samt rengöra ugnen och ugnsluckan men det får faktiskt finnas en gräns till hur mycket man behöver göra på en söndag.

Jag borde äta lunch. Men det är snart middag. Livets små dilemman alltså!

Ringde Daniel, han och Astrid har haft en trevlig stund hos Astrids oma (Daniels mormor) medan jag fick en skön och välbehövlig egen stund hemma, det har varit en avkopplande dag. För även om det kanske är svårt att förstå så trivs jag när jag i min ensamhet får gå och gno, att få dammsuga och torka golv utan en marodör i gåstol som springer efter och drar ur sladden och skriker så blir städningen lyxigare än en räkmacka!

Men nu är jag klar, nu kan måndag komma för jag är förberedd! Jag ska gå och duscha av mig damm och rengöringsmedel bara!

(Imorse stal jag och Astan farzans mobil och fotade loss bokstavligen talat bakom hand rygg, så hittade jag en gammal bild på en liten stilla bebisAstrid i iPaden)

Kommentera

Publiceras ej