Frukost

0kommentarer

Gårdagens bodybalance var skön! Min rygg känns helt som vanligt, lite ledsen och svag bara efter ett par dagars smärta men nu är vi tillbaka.

När jag kom hem så satt jag och bokade gotlandsfärja till i sommar, vecka 31 så blir det förhoppningsvis 6 dagar på grann-ön, eller färjan är ej ombokningsbar så vi måste åka dit!
Jag har nog aldrig varit så nöjd över att bo så nära Nynäshamn som vi nu gör 30 minuter ifrån färjorna. Blir skönt att inte behöva ha en hel natts projekt att ta sig till båten som går 04.50.
Men det är 3 månader dit, framtidens Kristins problem med andra ord. Resesällskap blir familjen Blekman, hoppas att Astrid lärt sig gå tills dess hon kommer vara 13 månader då, så kan hon leva rövare med kusinerna i en vecka.

Somnade som en sten och vaknade halv sex imorse av att Astrid babblade, trodde först att det var mitt i natten och att hon var hungrig såg sen att klockan var 06.25 och att Daniels larm strax skulle ringa.

Astrid var pigg och ville ha sällskap och frukost och vid sju efter att morgonsysslorna var gjorda så somnade hon om och jag fick äta frukost i lugn och ro, tar det som en hint att vi ska röra oss mot gymmet vid 9.

Inser nu att även om jag gillar att Astrid sover till sju så är morgnarna mycket skönare om vi kliver upp innan sex, jag har redan tvättat en maskin som jag ska hänga.

Framtidens utmaning - få Astrid att sova till 9 utan matpaus på helgen men vakna 05.30 och vara nöjd på vardagar..

(I helgen var det en liten pappagris som var med oss, Astrid och pappa umgicks nonstop hela helgen!)

Kommentera

Publiceras ej