Lugn

0kommentarer

Igår fick vi pizzaleverans med tillhörande middagsgäster, inte helt fyskam! Astrid var överträtt och glad eftersom det var farmor och farfar som var här och gav henne sin fulla uppmärksamhet!

Astrid somnade vid kvart i åtta och sov till halv sex imorse, det är sån skillnad när man får sova en hel natt utan att bli väckt en enda gång! Jag gick upp, gjorde en flaska och tog in henne till våran säng för hon var väldigt trött, hon åt sin välling och sen gick Daniel upp och tog med sig tomflaskan. Jag och Astrid somnade om och sov till tio i sju som tycks vara Astrids nya biologiska vakna-tid.

Vi har klivit upp, ätit frukost, kramats lite och hon har somnat om jag har bytt lakan, vikt och hängt tvätt.
När jag bytte lakan imorse så kom jag på att vi har haft våran säng sen den 7 mars, vi har fyra uppsättningar med lakan och idag gick jag in på varv nummer två i lakananvändning, vi har alltså bytt lakan 5 gånger.

Enkel matematik i snitt byter vi lakan 1 gång i veckan. Detta måste betyda att vi 1) Är väldigt pedantiska hemma
2) Är väldigt äckliga
3) borde köpa flera lakan så att vi får större spann på bytandet

Jag sätter pengarna på nummer 3, lakan skulle vara trevligt!

(Daniel kunde inte åka hemifrån utan att smygfota oss. Man är ju ej fager när man sover, men trevligt hade vi!)

Kommentera

Publiceras ej