På hugget

0kommentarer

Det blev en upp och ner vecka. Jag var så på hugget i början av veckan med bloggandet så sen i onsdags har det inte hunnit bli något inlägg. Det har inte hunnit bli någon träning heller, däremot har jag bakat bullar. Daniel och Astrid var hos kompis igår, jag valde dock att stanna hemma för jag kände att jag hade massor att stå i. Det resulterade enbart i att jag bakade tre plåtar bullar, drack två cider och åt tacos med mig själv, mådde sen illa, kände mig packad och somnade på soffan, alkohol har inte varit min grej alls sen jag blev gravid för under graviditeten så mådde jag dåligt på alla möjliga vis och det är ingenting jag eftersträvar att "ge" mig själv igen genom att vardagsdricka. Så det blev inte så mycket gjort som jag tänkt under min ensamtid.

Men det var skönt att ha en kväll för sig själv ändå. Men en kväll räcker! De första två timmarna efter att familjen åkt var så ljuvliga, jag hade köpt mig en tidning som jag skulle läsa och allt - den ligger fortfarande oläst. Efter att de två timmarna gått så kändes det tomt och jag saknade familjen, särskilt min grisekno, vi umgås dygnet om känns det som. Vi tröttar ut varandra något så ohyggligt, vissa dagar undrar jag hur vi båda ska hålla ut resten av ledigheten. Sen är hon med sin pappa en dag eller en kväll och så fått jag får en lugn stund så kommer tomheten och saknaden. En svår känsla att beskriva men jag blir som lite förvirrad när hon inte är hos mig, förvirrad och ofta lite nedstämd faktiskt. Tur är att vi sällan är ifrån varandra!

Hur som helst, i torsdags åkte jag och pappa Olsson och köpte en (för oss) ny tv-bänk och en skänk till vardagsrummet, vi hittade en annons på blocket i onsdags. Med på köpet fick vi även en byrå, ett nattygsbord och två hyllor. Byrån lyckades vi dock paja två lådor på när vi skulle packa den och det var en helt vanlig IKEA byrå så vi kände oss inte så ledsna och slängde den på en gång. Huvudsaken var tvbänken och skänken, de blev rätt bra vardagsrummet känns lite mer möblerat nu och Astrid kan inte pilla på tvn som kom upp lite och bak lite. Däremot kan marodören öppna alla lådor och skåp och klämma fingrarna, men jag tror att hon lär sig. Vi har ingenting av värde i lådorna heller, har försökt lägga i saker i dem men alla våra saker har redan sin plats så nu har vi lite att växa i!

Jag har precis varit uppe och gett Astrid välling, hör hur hon knorrar lite borta i sin säng, Daniel ligger i fosterställning vänd ifrån mig och jag tänkte somna om efter att ha publicerat detta. Imorgon ska jag in till stan och träffa Klara.

(Tv-bänk och skänk, skänken fick lite provisoriska saker på sig för att jag ville känna av den lite, ska dock möblera om på den nästa gång jag får en minut över. Mina bullar, gårdagens projekt var att baka bullar utan bullpapapper, jag är inte riktigt där än! Astrid ville inte sova middag i torsdags utan stod upp och protesterade!)

Kommentera

Publiceras ej