Värk av träning

0kommentarer

Astrid vaknade halv tre inatt, min första impuls var att putta på Daniel. Jag har varit så otroligt trött i flera veckor och Daniel har klivit upp väldigt många fler nätter än mig och gett Astrid. Just inatt så kände jag mig piggare, när jag tänker efter så har jag varit vaken iallafall till klockan 21 i flera kvällar i rad så jag kanske är på väg mot ett piggare leverne nu när våren är på ingång.

Hur som helst så lät jag min stackars snälle make sova vidare och gick upp till Astrid som sov. Hon sov och lät och var ledsen och alldeles upprörd, såg ut som att hon drömde mardrömmar. Jag försökte lägga henne ordentligt och ge henne nappen men under någon minut så spottade hon ut nappen och var ledsen, jag stoppade in nappen och försökte lugna henne. Till slut så tog jag upp henne och när hon låg på mitt bröst var hon stilla och sov tungt. Jag tog med henne in till oss och hon fick ligga nära och sova resten av natten. Hon vaknade lite då och då och växlade mellan att ligga tätt intill mig eller tätt intill Daniel.

Det är tredje natten Astrid kommer in till oss, en natt så tog vi in henne när vi gick och lade oss för att hon gnydde och var orolig. Vi har aldrig samsovit hemma, mest för att vi inte haft det behovet, Astrid sov gott från början i sovnästet som vi la i hennes säng som stod bredvid våran.

Ett tag efter att vi flyttat hit så fick hon flytta in i sitt rum och nu så tycks hon alltså fått mer behov av närhet på natten. Inte mig emot, för som med allt som har med min dotter att göra så måste hon få bestämma själv. Nu när hon vill sova hos oss så ligger hon lugnt och avslappnat. Tidigare var det händer i ögonen, skrik och sovvägran.

Dagen idag står öppen, pannkakor till middag denna fredag också, vi har haft mjölk i kylen i två veckor som vi måste ta slut på. Jag vill gärna städa och gå och köpa gröt också men jäklar vad träningsvärk jag har i kroppen, den är sådär skönt tung bara så vi får se vad vi tar oss för.

(Inte lika kaxig och nyfiken på att stå upp idag. Lite harig och obekväm)

https://cdn3.cdnme.se/243063/7-3/pic_5167af15e087c34731913a7c.jpg" class="image">

Kommentera

Publiceras ej