Hem ljuva hem

0kommentarer

Alltså allt pyssel här hemma ger resultat på humöret, det känns mer ombonat och listan på hur vi vill ha saker växer i takt med att vi pysslar. Lustigt att ju mer vi gör desto mer vill jag göra, men det får vänta tills vi har det bättre ställt och jag inte är mammaledig så nästa år förhoppningsvis.

På listan så finns det med att riva tapeter i kök och sovrum och istället måla.
Garderober i Astrids rum.
Spackla, slipa och måla alla vita väggar så att de blir vita igen (rengöra väggarna som samlat märken med sina ägare och deras pryttlar)
Göra småjusteringar i köket, bygga ugnsskåp och byta till häll istället för våran gamla ledsna spis.

Men annars så går livet framåt. Jag längtar efter höst och på att komma vidare lite och enligt vädret så ska dagen idag vara den sista sommardagen.

Till den sista dagen på sommaren så har jag gjort coleslaw, sallad med massor av dressing, kall kassler och kokt potatis, allt det goda på en gång!

(Astrid är som vanligt en vilding som håller låda för mig om dagarna. Idag har vi varit hemma och jag har städat undan lite och hon har lekt med sin orm som brukar få vara boa)

Kommentera

Publiceras ej