Insåg

0kommentarer

Noll inspiration och en sjuklig trötthet,

Astrid är på hugget i humöret och jag får använda varenda nerv för att hålla humöret i skick men med handen på hjärtat så har jag tappat det och varit en dålig förälder. Idag har vi krigat om skor, kläder och snorkråkor. Jag vann samtliga strider med envishet och Astrid skrek, oj vad hon skriker. Skriker och stampar och när hon blir riktigt arg så klämmer hon fram en tår.

Men dagen idag var bra, lunch för hela pengen ute på brevik, farfar O med liten fru var där och Astrid hade underhållning av vuxna hela dagen. Detta gjorde självfallet att bebis var på sitt bästa och mest charmerande humör hela dagen, åt mer mat vid lunchen idag än vad hon gjort den senaste veckan. Bajade av all hjärtans lust och efter avspolning fick hon lufta rumpan en stund och det resulterade i att hennes farfar fick spola altanen fri från kiss.

Denna unge gör mig galen och ger mig gelé i knäna på samma gång. Särskilt eftersom vi avslutade hennes dag med att gosa så nära som bara en mamma och en grisekno kan vara tills hon sov tungt och jag lade henne i sängen.

Igår slogs jag med ett kylskåp, nog om det jag ville bara klämma in den otroligt onödiga informationen. Jag slogs med kylskåpet i flera timmar helt isolerad från omvärlden. Idag har jag en svullen arm med rivmärke på som påminnelse om att aldrig göra om det!

(Kvällens häng, gårdagens massage (jag har uppfostrat dem väl!) samt det läge min telefon fastnade i idag när Astrid skulle hjälpa mig att skicka sms)

Kommentera

Publiceras ej