Ett gammalt djungelknep

0kommentarer


Imorse vaknade jag med exem i och runt hela jäkla näsborren. Detta gjorde att jag fick ta till med hårdhandskarna och använda ett gammalt djungelknep för att skona mig från den värsta smärtan.
Ta valfri tuss med bomull eller gasbinda av något slag, dränk i sprit eller som i mitt fall klorhexidin, kör upp i näsan.
Det svider och är inte särskilt behagligt på något vis men efter en stund hade den värsta svullnaden lagt sig.

Daniel har åkt på fotbollsträning och jag kollar på lyxfällan special. Ska hoppa i säng efter detta och vakna upp till luciadagen imorgon. Får se vad vi gör, vi ska till öppna förskolan är tanken och fika och sjunga lite.

Astrid gillar att kolla på Bolibompa efter frukost på morgnarna.

Det går att titta på tv längre stunder till och från, sen måste hon ha koll på att jag är kvar i hemmet.

Detta sammanfattar en hel del av hur det ser ut här omkring i ottan när Astrid vill att vi alla ska kliva upp och jag och Daniel vill snooza.
Astrid badade här om kvällen. Jag lyckades fånga unga frökens temperament på bild i blandarens spegelbild.

Kommentera

Publiceras ej