Partaj

0kommentarer

Måndag igen, andra veckan in i december. 
Helgen gick fort och effektivt, i lördags så var hela huset på gymmet på morgonen, sen var vi till Coop och handlade. Astrid somnade i bilen hem igen och när vi kom till gården så hade låscylindrarna till grindarna in på gården frusit så jag och Daniel fick springa över gården med kassar och gymväskor och unge. 

Daniel parkerade bilen och Astrid fick sova vidare i sängen medan jag slängde ihop lunch och packade upp påsar.
Kvällen gick åt till julpyssel (utan pyssel) på Brevik, mat, folk och allt annat trevligt som hör julen till. Vi kom isäng strax efter tolv och halv sju ville Astrid kliva upp på söndagen, hon och jag var upp en sväng och sen ville hon hänga i våran säng.

Efter frukost igår så tog vi tag i dagen, jag började städa och efter att Astrid somnat så gick Daniel ner i förrådet och rensade, jag gick igenom sopor och plockade i alla vrår av hemmet, våttorkade alla möbler och fönsterbleck samt möblerade om i klädkammaren (där vi förvarar alla julklappar i december så det behövdes helt klart plats!).

Pizza till lunch och så dammsög vi lägenheten innan Daniels föräldrar kom på fika och när de åkte hem så var helgen slut, jag likaså! Vaknade i min säng efter midnatt utan att fatta hur jag hamnade där!

Jag och Astrid har varit på gymmet, ledsna miner från hennes sida idag också. Hon sover nu och jag har precis duschat och ska klä på mig.

Ikväll ska vi åka och hämta två byråer jag hittat på blocket så att Astrids kläder äntligen slipper de fula trådkorgarna de ligger i nu.

I lördags så kollade jag igenom mina finklänningar och var tvungen att prova balklännigen, nu vill jag helt plötsligt att någon ska bjuda mig på bal!


Astrid gillade också klänningen!

När man är och handlar och hittar Lill-Babs fejja på ett paket korv så vet man att allting står rätt till i världen! Jag älskar Lill-Babs!

Kommentera

Publiceras ej