dreggel

0kommentarer

Idag har jag varit blöt, faktiskt nästan hela dagen!
 
Det hela började med att vi skulle gå till gymmet, jag drog på mig och Astrid kläder och såg att snön vräkte ner men tänkte att vi kanske skulle slippa en upprepning på förra onsdagens ovärda väta. Men icke!
 
Vi gick ut och innan jag ens kommit halvvägs så var jag och vagnen så täckta av snö att det rann överallt, jag hade desutom råkat klä på mig för mycket vilket gjorde att det blev varmt inifrån så jag var liksom blöt från båda hållen.
Väl på gymmet lämnade jag in bebis och tränade lite halvambitiöst en stund, efter kampen att ta mig till gymmet så var motivationen rätt låg! Det blev väl en halvtimme någorlunda kondition och lite ytterst enkla armövningar på maskin.
 
Träffade kändisar (= folk jag känner inte folk som är kända!) med bebis och det bestämdes fikabesök till aftonen, alltid skönt med människor som tar initiativ! Efter ca en timme på gymmet så var det bara att krångla på sig de genomvåta kläderna och gå över till barnens hus för att köpa ett regnskydd till vagnen, det fanns inte där. Faktum är att barnens hus inte hade någonting jag var ute efter idag.
 
Jag och Astrid tänke sen vara lite smarta och försöka ta bussen hem, en idé vi gav upp rätt fort då vi var väldigt insnöade i oss själva och det rann vatten som blandades med svett överallt! så vi gick hem igen, eller jag fick trycka vagnen framför mig hela vägen hem då gångbanorna var oplogade och snön piskade mig i ansiktet.
Om jag tyckte att vägen till gymmet varit lite blöt och dryg så var det en barnlek jämfört med turen hem!
 
Hemma så skrek Astrid då vi blivit lite för sena med dagens lunch för att jag som ovan nämnt varit för upptagen med att bli dränkt av sveriges väder. Men med lite våld och vaseline så fick jag i henne tillräckligt för att hon skulle bli nöjd (med våld och vaseline menar jag såklart inte att jag gjorde barnet illa utan mer att det krävdes övertalning och mutor för att få henne medgörlig!), fick i mig själv lunch och sen slängde jag alla kläder som blivit besudlade av snö och svett i maskinen, klädde av oss, tog med Astrids barnstol in i duschen och duschade oss båda, det var aningens krångligt då Astrid sällan duschar och våran dusch inte riktigt är byggd för en vuxen människa OCH en barnstol, men rena blev vi!
 
Rena och mer blöta! nu har vi i princip precis torkat, eller Astrid dregglade ner mig nyss så jag är fortfarande rätt blöt men nu ska vi ta oss ut i köket efter en timmes halvhjärtat bus i sängen (= Astrid levde rövare och jag fick ligga halvdöd och det räckte med att jag gjorde entusiastiska rop då och då för att hon skulle vara nöjd med mitt deltagande).
 
Astrid är för övrigt helt galen i att rulla omkring och skrika, sjukt kul att titta på henne när hon håller på. Hon blir fullt koncentrerad och påminner lite om en sumobrottare!
 
Just precis nu! Astrid var inte intresserad av att vara med på bild. Men detta är nästan livebilder direkt från vårat glamourösa liv!
 
 

Kommentera

Publiceras ej