2 plus

0kommentarer

Var det klockan 7 imorse när Daniel åkte på skidsemester, 2 plusgrader varmt. Härligt att bo i Sverige, speciellt då det säkert blir minusgrader snart och då även blixthalka, mysigt att ta sig ut i världen då!

Jag är trött, igen! Vi tycks leva på varannandagprincipen här, igår var vi på gymmet, 50 minuter hann jag träna innan de ropade upp mig i högtalarna och jag fick gå och hämta ett ledset barn. Jag tyckte att både Astrid och personalen höll ut väldigt länge, känns skönt att möjligheten finns!
När vi skulle gå till gymmet så regnade det ute, så jag och vagnen såg lite ut som ett cirkusekipage när vi kom fram, regn och svett överallt av att släpat vagn i modd och blött men jag skulle till gymmet, det hade jag bestämt och efter att ha klätt mig och barnet, släpat upp vagnen från källaren och packat alla saker så var det bara att köra på!

Tränade och fick sen hämta ett ledset barn på minisats och sedan ut igen, blöt av bara den efter både regn och träning men då hade det slutat regna utomhus iallafall! Vi tog oss till ICA för att handla mjöl och dylikt för efter att barnet fått lunch så slängde jag ihop en bulldeg och när den jäste och Astrid sov så åt jag lunch, sen gick eftermiddagen åt till att baka, 61 stycken bullar blev det!

På ICA hände en kul grej, Astrid blev ledsen, det eskalerade fort kan vi säga och till slut märkte alla på ICA att vi var där. Det gick så långt att människor vände sig om för att stirra, och då inte medlidande utan verkligen stirra som om jag gjorde barnet illa. Till slut kom det en kvinna fram och frågade om jag behövde hjälp, jag hade vid det laget redan testat allt och sista utvägen var att ha ett skrikande barn i bärselen medan jag betalade och gick ut. Men trevligt av denna medmänniska att erbjuda sina två händer. Men efter ca 15 minuters total panik och falsettskrik så blev Astrid tillräckligt tyst för att vi skulle kunna betala och ta oss hem.

Det är alltid kul när man kan skrämma omvärlden med sitt barn.

Gårdagen var alltså produktiv som bara den, vilket på något vis resulterade i att Astrid tyckte att det var morgon 04.30 i morse, dålig stämning skulle man kunna beskriva det! Nu sover hon och jag har dimma och smärta i huvudet av trötthet men ska försöka åka till gymmet och se om jag får någonting gjort denna dag!

(Bullar och familjen halv fem imorse)

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-2/243063/images/2013/pic_510a37a0ddf2b3772050e849.jpg" class="image">

Kommentera

Publiceras ej