Helg!

0kommentarer

Jag sitter i köket just nu mätt i magen efter lunchen och med lyxfällan igång på iPaden, Astrid sover och när hon vaknar ska hon få lunch och sen ska vi ta oss en liten promenad hoppas jag. Hade den planen igår också men hon ville annat, hon brukar sova två omgångar på förmiddagen och en på eftermiddagen. Igår vägrade hon sova sin andra omgång på förmiddagen vilket resulterade i att bebisen skrek och grät sig helt slut efter lunch och sen sov hon i tre timmar.

Hon är envis den där tösabiten vi har, vi brukar skoja lite här hemma och säga att ibland är hon riktigt billig, sen när hon är sitt egna lite knasiga jag då brukar hennes pappa ofta säga "nu är hon vääldigt dyr!". Jag antar att det är så man tar sig igenom vardagen, med en gnutta humor. Dock är vi överens om att det är mycket roligare att ha en 6 månaders helt crazy bebis som har en stor personlighet (som alla barn har) än en liten goseklump som är alldeles oskyddad för omvärlden (det hade ju såklart många fördelar det med och ungen är ju densamma fast liksom.. Roligare)

Hur som, jag sitter här i vårt lilla kök och ser mig omkring och känner att vi börjar komma någonvart, vi ska till IKEA en liten sväng till i helgen och byta ett skåp mot ett mindre och köpa lite av det som vi bestämde oss för att avvakta lite med förra helgen. Men annars så är det verkligen vårt hem, det känns trivsamt och skönt och man har ingenting emot att ha en helg hemma för vi trivs här!

Området, omgivningarna, staden, ja precis allt känns bra nu och flera gånger har vi konstaterat att hemmet hittills varit värt vartenda svettig krona som vi kommer få stoppa in i räntor och amorteringar! Trots att jag vill ha allting gjort på en gång så får både förråd och balkong vänta till senare plus att högst på önskelistan just nu är en omtapetsering i sovrummet då jag gärna vill ha in någon lite mer personlig färg där istället för de nuvarande men de som sitter på väggarna nu är så fräscha och relativt nya att det känns lite onödigt att tapetsera för nöjes skull.

Men som sagt, vi avvaktar med inredning, som för övrigt inte ligger mig så väldigt varmt om hjärtat rent intressemässigt, men som är liksom ett ont måste för att trivas!

(Min lilla utsikt från stolen jag sitter på, förra veckans besök på IKEA och en Astrid i glasögon)

 

Kommentera

Publiceras ej