Mot SATS

0kommentarer

Eller nej, Astrid har bestämt sig för att sova jättelänge denna morgon, vi som skulle gå vid 9 så att vi var där när miniSats öppnar och då kunde börja med lite inskolning för Astrid så att jag kan börja träna på dagtid istället för kvällarna då man inte orkar eller har lust!
 
Men nej, Astrid vaknade 04.30 - jag gick upp och stoppade in nappen
04.50 - Jag gick upp, stoppade in nappen
05.15 - Dags att gå upp helt och hållet, mys i soffan och allmänt chill en stund innan frukost som hon fick 06.00
.
Daniel åkte till jobbet, jag och Astrid tog det lugnt, klädde på oss, bäddade sängar, började vika tvätt osv. strax efter sju var hon trött och fick gå och somna om, hon brukar sova 1-2 timmar på sin första middagslur, nu har hon sovit 2,5 timme men jag känner inte för att gå och väcka henne då hon själv är väldigt duktig på att avgöra hur mycket eller lite sömn hon behöver när hon väl har somnat, och igår vägrade hon sova på eftermiddagen då klaraklara_klara kom hit (istället för att jag åkte till Nynäs) och då ville Astrid vara med och hänga. Till slut var Astrid så trött att hon inte visste vad hon själv hette längre utan bara skrek och gnällde för att hålla sig själv vaken.
 
Men som sagt, mina inskolningsplaner går i stöpet, fast ändå inte! de har öppet till 13.30 och sen öppnar de igen 16.00 och förhoppningsvis är det inte fullt hela dagen så att vi kan gå dit och känna lite på omgivningen, eftersom jag ändå inte kommer kunna träna idag då det vore lite elakt att lämna Astrid till totala främlingar på en gång (tror inte personalen skulle bli så glada heller!)
 
Men Astrid sover, jag har hängt tvätt, kollat runt på internet, svarat och skickat viktiga mejl, städat i köket, gjort fruktsmoothie som Astrid ska få till mellis när hon vaknar osv. osv. Nu känner jag alltså att det finns en gräns för produktivitet, men måndagar har press på sig alltså, för precis som nyårsafton spelar in i hur bra år man får så är måndag dagen som sätter prägel på resten av veckan, och denna vecka ska tusan bli nått av!
För nu har vi varit på IKEA, jag har städat förrådet och klädkammaren, Astrids rum har fått en mysfotölj med tillhörande fotpall samt två tavlor på väggen, vi har fått upp badrumsskåpet i duschrummet, hallgarderoben har fått handtag, bokhyllan på kontoret har fått en dörr (ja EN dörr, vi felberäknade lite och har inte haft plats i bilen till att köpa en dörr till).
Det jag vill komma till är att vi nu är ikapp på riktigt, jag kan vara lite hushållsledig denna vecka för nu behövs inte det där plockandet som har med hemmet att göra, nu kan vi bara få njuta lite av att få känna in hemmet.
 
Självklart ska det spacklas och målas lite på sina ställen och vi har lite mer möbler som ska köpas och monteras men det är ingenting akut! nu ska detaljerna, tavlor och annat få ta sin tid och känna in sig i rummen.
 
Jaja, det var väl där vi är, jag känner att påsarna under mina ögon tynger ner hela ansiktet så snart ligger jag här på golvet, oförmögen att ta mig upp, nedtyngd och lämnad ensam av de gigantiska påsarna under ögonen. Det är bäst att jag reser mig upp och piggnar till lite!
 
 
      Taket på Junibackens kafeteria
            Idag saknar jag Skövde lite (Mycket!) så jag tänkte slänga in klassen bara lite sådär, fina fina KOMVUXknäppisar
              Sara på avslutningen, glad med tårta
           Så kan det gå om man lämnar sara ensam med en tårta!
Daniel, på världens bästa balkong som vi tillbringade alldeles för lite tid på!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej