Tisdag

1kommentarer

Daniel är hemma med någon form av magsjuka så veckan började i o-ordning men nu är han hos vårdcentralen för att följa upp sina tidigare blodprov, Astrid sover och jag har precis duschat och sitter nu vid datorn och försöker få igång min Mp3 som inte blivit använd sen jag skaffade Iphonen.
 
Kollade in i Mp3 spelaren nu när den äntligen dök upp på min skärm och oj jisses, där låg alla Håkan Hellströms album, Timo och Kent.. man skulle kunna tro att det är någon form av poppsnöre som haft spelaren innan mig!
Nu ska jag försöka hitta inspiration till att byta ut musiken där i och hoppas att det motiverar mig till att ta tag i träningen igen,har blivit alldeles för passiv på sistone. Sen jag fick Astrid så har kroppen bara segnat ihop och det som återstår är en klump gelé och den lilla kondition jag hade har definitivt försvunnit av att dagarna bara går och jag inte lägger undan tid till att gå till gymmet utan jag bara glider omkring och gör allting som skall göras hemma istället för att bara pausa några kvällar i veckan, överlåta livet på min make och gå och träna.
 
Eller nu vid närmare eftertanke, där låg Muse, Volbeat, florence+machine och en hel massa blandade partylåtar också, det syns att jag enbart använder denna då jag tränar då det alltid är samma musik i lurarna oavsett vad som sker på gymmet. Gymmet förresten, jag har inte varit och tränat sen jag bodde i Västerås (hela 1,5 år alltså!), i Skövde hann jag aldrig hitta ett nytt gym förrän jag blev gravid (även om vi bodde i skövde 5 månader innan jag blev gravid så hade jag tillbringat massa tid uppåt landet och inte tänkt på träning när jag var hemma) och då hade jag garanterat ingen ork att börja gymma. Det blev långa promenader och simning för min del när jag väntade Astan hade ingen som helst lust att lägga massa dyra pengar på att gå på gym.
 
Imorse så tog vi oss en promenad, jag bara tröttnade på vårat stillasittande och drog en lång omväg till Ica, vi gick till gränsen till naturreservatet och tillbaka så lite drygt en timme var vi ute och njöt av solen och kylan, eller jag njöt och Astrid sov. Vi ska ut om en timme igen och gå till BVC för första gången här, ska bli skönt att komma igång med det, idag är det läkarkontroll också!
 
Ja det var väl ungefär det, eftersom jag är så jäkla grym och aldrig byter musiksmak så behöver jag inte sitta här vid datorn någon längre stund.
 
Där kom visst posten så jag fick sitta kvar en stund till och betala räkningar, bland annat CSN för hela året 1699 per kvartal, kan säga att det är inget jag gråter av att betala då KOMVUX var värt vartenda öre! (få se om jag låter likadant när jag står arbetslös efter sista terminen, höhö,)
 
Skulle öva kamerafunktioner på Astrid häromveckan, jag tror inte hon gillar att vara modell!
 
 
 
 

1 kommentarer

Jenny

23 Jan 2013 22:28

Den första bilden tänker jag ha som screensaver, och i plånboken, och på kylen, och i telefonen och rama in och (ja du fattar)

Kommentera

Publiceras ej