VVP

0kommentarer

Då var vi vid veckans vändpunkt igen då, onsdag.

Måndag var en väldigt lång dag, jag och Astrid gick till sats för lite inskolning och det gick prima den stunden vi var där, får se hur det går när jag ska lämna in henne där ensam. Vi var upp till Haninge centrum efter besöket på sats, i centrum hittade jag äntligen nya skor det blev ett par väldigt lika dem jag hade fast med fårull inuti och så var de i borstat fårskinn tyckte jag expediten sa mina gamla var i vanligt skinn.
Får hoppas att dessa håller längre än de förra som bara höll ett år (vilket är väldigt lite för ett par rejäla dyra skor!).

Efter centrum var vi till brandbergen centrum och handlade mat och sen hem med hela våran lilla cirkus med vagn, påsar och en mindre nöjd bebis. Åt en väldigt sen lunch och efter den lagade jag middag och när Daniel kom hem så tog han Astrid så att jag kunde gå och träna. Efter träningen så åt vi middag i lugn och ro och sen blev det äntligen läggdags efter att världens längsta dag tagit slut.

Igår var planen att gå och träna på morgonen och öppna förskolan på eftermiddagen. Men Astrid ville annat, hon vaknade 23 på kvällen och skrek och grät och var alldeles ledsen. Jag och Daniel tog in henne till våran säng för att hon skulle lugna sig, den planen gick inte så bra då Astrid fick för sig att det var morgon och låg och slog på mig och Daniel som var så trötta att vi knappt vaknade.

Resten av natten bestod av en bebis som vaknade då och då och slog och drog och sparkade på föräldrarna. När hon väl sov så låg hon och bredde ut sig så våran 180*210 säng kändes som en liten 90 madrass. Dåligt stämning med andra ord!
Dagen igår fick gå åt att få Astrid att varva ner och sova ikapp och för mig att vila ikapp så att jag klarade av att vara människa, alla aktiviteter ställdes in med andra ord.

Idag är vi fräscha, Astrid har sovit i sin säng och jag som somnade en bra stund innan 21 är mer levande idag och har hunnit med morgonens bestyr. Astrid sover och när hon vaknar så ska vi gå iväg och försöka träna, får se hur det går att lämna henne på minisats idag.

Det var det, imorgon åker Daniel till Vemdalen för en helg med skidåkning så jag och Astrid kör solo hela helgen!

(Dagens bilder blir på Astrids rum så långt vi kommit i inredning, hennes fina posering i nya fotöljen, gårdagen när hon var nöjd och glad på skötbordet efter frukost)

Kommentera

Publiceras ej