Äventyr

0kommentarer

I lördags var dagen lång, kompis kom, vi fikade länge, pratade snabbt och helt plötsligt var det dags att åka till stan igen. I stan åt vi, kollade h&m home butiken och sen åt vi glass på stationen innan vi lämnade av kompis på tåget. Alltså ibland skulle man bo i villa i Heby, då kunde alla dagar se ut så! Nackdelen är att jag älskar min stad och skulle förmodligen få exem om jag bytte förorten mot landet. Men drömma kan man alltid!

Jag och Daniel köpte skor åt Astrid som jag tidigare noterat och vi kom hem strax efter 21, somnade i soffan till dödligt vapen 3.

Igår var det födelsedagskalas med alldeles för god tårta och sen åt vi på brevik innan jag och Daniel tillbringade kvällen i soffan med varsin bok.

Nu är jag och Astrid på väg till stan, vi ska möta vilda kusinerna och deras mamma och så ska vi ha minisemester tills imorgon när de far hem igen. Jag ser redan framför mig att jag om några år kommer tvinga mina grabbar att semestra hos mig, under hot och glassmutor ska vi ha roligt i alla Stockholms vrår oavsett om de vill eller inte!

Astrid sover och jag är glad över att bussen knappt har några passagerare och vi får sitta i lugn och ro för en gångs skull, musik i lurarna och brillor på näsan.

Kommentera

Publiceras ej