Lördag

0kommentarer

Vi ville göra något igår, det var för kallt och blåsigt för att dra till stranden men för varmt och soligt för att stanna inne och göra vettiga saker (Vilket jag egentligen gjort hela veckan med tanke på alla ommöbleringar jag gjort).
 
Lösningen blev en utflykt till huvudstaden, vi gick omkring planlöst, tittade på högvakter, skrattade åt turister, såg ett jazzband, såg hare krsna, var på medelhavsmuseum, såg narkomaner som slogs (och fredsmedlade), såg bajenfans, såg spår av bajenfans på väg mot tele2arena (krossat glas, och systemetpåsar slängda mellan skanstull och gullmarsplan). En heldag med ögonen öppna med andra ord, känner i efterhand att det var lite synd att jag inte hade runkeeper igång så jag kunde se hur snurrigt vi gick. vi var överallt och ingenstans!
 
bilderna
 

Vi väntar på bussen till Gullmarsplan


Med en gosig bebis på magen vandrade vi från slussen


Hare krsna spred musik och glädje (samt en och annan elak kommentar från åskådarna)


Sjukt skickliga Jazzsnubbar, finns knappt något bättre än gamla stan med allt liv och rörelse en vacker sommardag.
 

Hahaha, högvakter

Argsint Astrid skrämde slag på turister med sitt skrikande i sin strävan efter att få springa.
 
turistposering med trött bebis

Vi gick till medelhavsmuseet och tittade på.. skulpturer?

Glad bebis får mat vid fontän

Daniel tog kort på sig själv


Vi åt i kugshallen, jag vet inte riktigt vad jag försöker lära Astrid här, men det var säkert allt jag kan

Astrid skulle gå själv

Men vid ett café så fanns det en radio som spelade musik, där skulle vi stå länge och känna tunggunget.

Sen blev det microvila på mitt huvud

snygg brud punkt se

Jag och Astrid försökte posera på turistbro, med vi var inte synkroniserade med fotografen
Grisbebis har sina två små stoltheter till tänder

En lång dag tog slut på buss 807 mot brandbergen centrum med avgång på Evertsbergsvägen. Alla var nöjda och Astrid var så trött att ögonen höll på att krypa in i huvudet när vi kom hem.
 
En väldigt välbehövlig dag efter en vecka där vi bara gått om varandra och knappt träffats. Alla var nöjda och jag och Daniel avslutade dagen med en gnutta alkohol på balkongen, det var längesen det var alkohol och balkong!

Kommentera

Publiceras ej