O du ljuva morgonstund

0kommentarer

Astrid hoppade över att sova middag igår så hon var inte svårsövd vid sju snåret. Klara åkte hem strax efter halv åtta och jag tog mig en likör43 och en god bok på balkongen, sen somnade jag på soffan.

Somnade ensam i sängen, vaknade ensam i sängen vid fem av att Astrid gav ifrån sig ett illvrål, hon fick komma in och sova hos mig en stund.

Daniel sover i gästrummet, misstänker att han var rätt full när han kom hem och då får man inte sova med bebis och eftersom hon sover hos oss halva natten varje natt så är det lika bra att hoppa i gästsängen.
Gick nyss in och ställde ett glas isvatten på bordet bredvid honom, får se vilket skick han är i när han vaknar, om han behagar vakna under dagen.

Själv ska jag packa, städa lägenheten och förbereda matsäck till båten imorgon. Så har jag en Astrid som pendlar i humör, det är något hon har gott av, humör! Men hon går nu, hela tiden här inne har hon gått i två dagar! Och så hänger hon mig i kläderna så fort jag måste göra något, skriker och blir helt hysterisk när det inte passar damen. Men det är kul, envishet kommer man långt på det är bara mina öron som behöver semester!

Nu sitter hon som ett litet ljus och leker på golvet och alla tecken på utbrott är borta.

Eller nej, nu kom det ett.

(Arg Astrid, men igår var hon glad och gav en trött klara en riktig tungkyss!)

Kommentera

Publiceras ej