Plick och plock

0kommentarer

fredag är över, jag har plockat och flyttat och grejat, tror att jag försöker hitta hemmets stil här omkring alltså, därav allt möblerande hela tiden. Idag har jag varit ner i källaren och hämtat upp en hallmöbel som vi hade i Skövde, avskyr möbeln i sig (vi köpte den för alldeles för mycket pengar på MIO som måste vara världens skitaffär!) men det blev relativt bra med den i hallen iallafall.

Tidigare i veckan så flyttade jag runt lampor passade även på att rengöra dem när de ändå var nere. Ju fler månader vi lägger bakom oss i lägenheten så växer önskelistan på saker jag vill ändra. Tur är att det bara är billig ytskikts-renovering jag vill göra, måla alla väggar, tapetsera sovrummen, spackla hål och fula märken osv.

Önskar mig lakan, handdukar, gardiner, tavlor och annat pynt och krås. Så ett jobb, fett sparkonto och en massa inspiration så är jag nog nöjd lagom till den dagen vi är vuxna nog att uppgradera oss till något annat.

Men det är mysigt som sjutton att pyssla, bara flytta om saker för tillfället så att jag hinner känna in rummen lite mer och höra vad övriga familjemedlemmar har för önskemål. Kanske haka på syrran om något år när hon drar på en av sina Ullared-turer, ryktet säger att man kan fynda där nere bara man ser förbi all skit.

Nej nu ska jag sluta dreggla över framtida bekymmer och istället glo på tv, känns som om jag ska somna när som helst!

(Blandade iPhone bilder till ett oinspirerat inlägg. Ska sitta vid datorn någonting i helgen så att jag kan tömma kameran!)

Kommentera

Publiceras ej