Bilder Skansen

0kommentarer

Nu Har jag tömt kameran och bebis sover så jag tänkte dela med mig av några av de 500 bilder vi fotat den senaste veckan (Hur sjutton har vi lyckats trycka så mycket på den rackarns lilla knappen?) Jag tänkte börja enkelt med  förra lördagen när vi hade en regning dag på skansen.



Efter att ha köat och sett tre färjor komma och åka så fick vi en plats på djurgårdsfärjan och Astrid fick åka båt för första gången (Obs. viktig händelse!)

Vi kom till skansen lite väl överentusiastiska och började med att fotografera oss som Emil och Ida.


Sen kom regnet, vi har som sagt inget regnskydd till vagnen då de är halvsvårt att få tag på ett just till våran vagn eftersom den är från Nya Zeeland och allt måste beställas därifrån via en mellanhand i typ Holland (?) och vi har varit lata! Men skam den som ger sig, pappa O fick helt enkelt agera levande regnskydd. (nu har vi beställt ett skydd som ska komma från kungsholmen där det fanns ett i en babyproffsen-butik så de slapp krångla, till och med expediterna började svettas när vi ville köpa regnskydd förra söndagen)

Vi var till nya miniskansen och kollade på Abborrar
Nappmaskinen 2 punkt 0.

Sen vore det en underdrift att säga att himlen öppnade sig för det var universum som genomgick någon form av förlossning och fostervattnet bara forsade över oss!

Men renarna var glada, de fick vatten
Bebisen sov faktiskt torr och nöjd på sin pappas mage när det regnade som värst, här är hon nyvaken och skeptisk till renar.
Babianerna var helt klart värt slantarna och bebisen fick närkontakt med silverhannen.

Bebis glad gör mamma glad trots att jag här knappt har en torr fläck på kroppen
Skansenterrariet, 200 spänn i inträde för två vuxna, man skulle kunna säga att vi såg till att få valuta för pengarna, har nog aldrig studerat fiskar så noggrant som då.
 
Sen var dagen slut och vi åkte hem, då hade det sluta forsa ner regn över oss och alla var nöjda. Eller nöjda var vi hela dagen, ibland så måste jag tacka gudarna för att jag gifte mig med en obotlig optimist som hela dagen var lycklig och upprepade "vi har ju iallafall kul tillsammans". Oavsett väder så är varje dag där varje minut spenderas med två favoriter de bästa dagarna!

Kommentera

Publiceras ej