Du har ju hela helgen på dig

0kommentarer

Helgen är över, det har varit en trevlig och produktiv helg!
I fredags så kollade vi på tv och tog det lugnt, igår så var jag och tränade sen åkte vi till Skansen för att Astrid skulle få en hel dag åt sig själv med sånt hon älskat (vilket för tillfället är alla djur som finns!) vi tänkte att hon skulle få fara omkring bäst hon ville och bara njuta.

Tji fick vi! Vi glömde att det var Sthlm-maraton så det var massor av folk i stan, vagnen hade fått ett platt däck så vi fick först åka och byta innerslang, när vi kom till Skansen så började regnet att ösa ner över oss och vi har inget regnskydd till vagnen så Astrid fick ingen frihet alls, istället fick hon hänga i bärselen hela dagen.
Men som pappa Olsson hela tiden upprepade som mantra "vi har iallafall trevligt" när vi kom hem blev det lördagsgodis och TV, eller jag somnade så fort vi satte oss ner i soffan!
Bilder utlovas inom kort!

Idag började dagen med att vi (vuxna) var så trötta att ögonen kändes som att de höll på att trilla bak i huvudet. Jag drömde sjuka drömmar hela natten och imorse gick Daniel och Astrid gick upp först och jag fick ligga och snurra i sängen (halvt sovande) till klockan nio. Avbilade yogan och istället åkte vid till port 73, beställde regnskydd (stormcover) för massa slantar till vagnen, kan förhoppningsvis hämtas om två veckor. Köpte smörj och kollade på skor.

Hemma igen fick vi en övertrött arg bebis att sova och vi plockade isär vagnen och rengjorde alla skrymslen med olja, olika beroende på material. Så nu har vagnen äntligen fått den service vi borde gett den för ett halvår sen. Som bonus så tvättade jag alla tygdelar också för att verkligen få en fin vagn. Imorgon när allt torkar ska jag plocka ihop den igen, hoppas verkligen på en snygg och fräsch vagn.

Helt plötsligt blev det bråttom ut på brevik och kalas, kaffe och bakverk, sen blev det middag också, en helt perfekt eftermiddag i solen!

Nu är vi hemma igen, har firat födelsedagsbarnen och sagt hejdå till farmor som åker till staterna imorgon.
Diskmaskinen är igång, och det mesta är undanplockat, imorgon måste jag dammsuga och torka golven igen för hela helgen har vi sprungit in och ut med skor och dragit omkring diverse smuts!

Kommentera

Publiceras ej