Helg!

0kommentarer

Nu är det helg igen, det bästa är att Daniel tar semester måndag-tisdag så det blir långhelg. Vi skulle egentligen inte vara lediga såhär i sommar förutom när vi åker till Gotland, men bebis fyller år på tisdag och vi bestämde i sista minut för att ha kalas.

Igår kväll satt jag i två timmar och skrev recept, gjorde inköpslista och googlade på tårtor, jag vill ha någonting enkelt att göra men som är något annat än sylt och vaniljfyllning som jag alltid gör, smakar bara äckligt i munnen vid tanken på det.

Hittade iallafall lite skoj alternativ så jag ska provbarhet en tårta imorgon och låta några utvalda bli försökskaniner på att testa den.

Annars tror jag att jag har allt under kontroll, Daniel har fått strikta regler om att han och Astrid är förbjudna att vistas i köket imorgon då jag ska baka bullar, kakor, tårtbottnar och mer kakor.

Ikväll ska jag göra potatisgratäng, fluff till tårtfyllning och en tårtbotten som får stå och dra sig under natten.

Igår var en sån där dag där man bara gjorde saker, städade och organiserade om i klädkammaren, fixade lite på balkongen, flyttade runt prylar i största allmänhet, storhandlade och ordnade massa, dagen började kvart över fem och slutade halv tolv, där emellan gick allt i ett stort virrvarr.

(Sitter vid iPaden och har inga bilder. Men dessa två är från i vintras nr bebisen bara var 5 månader och vi bodde i skövde)

Kommentera

Publiceras ej