Krock

0kommentarer

Ibland krockar livet lite, igår hade vi middagsgäster, jag bakade hela förmiddagen, sov någon timme och sen körde vi kvällen som blev grillning, våran gårdsgrill visade sig inte alls vara någon höjande, snarare tvärt om faktiskt blev pyttelite yta att grilla på! (Vi grillade fläskkött vilket resulterade i att några bitar inte blev ätbara) Färskpotatis och sallad till, men jag hade glömt sås. Så middagen var inte den bästa måste jag erkänna men jag kunde inte engagera mig så mycket för tankarna var på andra håll.

För jag blev jag lite risig igår, det började med en väldigt underlig smärta i ljumskarna, ryggslutet och vänster skuldra, ett vagt illamående och förlorad matlust och vartefter kvällen gick så blev kroppstemperaturen helt skum, först började jag frysa och fick rysningar, klädde på mig mer kläder och sen kändes det som att överkroppen skulle brinna upp men underkroppen var iskall, kvällen var trots det väldigt trevlig men när gästerna gått så mådde jag illa och hade frossa och svettades . Tog tempen och låg på 37,9 vilket är subfebrilt för mig som ligger på 36 i vanliga fall och som aldrig har feber heller, sist jag hade feber var förra sommaren då jag även hade ett crp-värde på över 200.

Somnade iallafall och sov väldigt djupt och imorse tog daniel Astrid när hon vaknade, jag märkte inte ens något. Astrid somnade om hos oss och vi alla fick lite sovmorgon.

Nu står Daniel i köket och städar upp sen igår och sjunger för Astrid, vi var för trötta igår för att städa efter middagen. Sen ska vi äta frukost och åka till Brevik och lämna Astrid en stund så att vi kan åka till Nacka och handla födelsedagspaket åt bebisen. Jag hoppas bara att jag slipper konstiga symtom från kroppen idag! Börjar dock känna lite smått obehag nu, kan vara eftersvep från nattens svettande för jag känner mig inte så sjuk. Det är bara kroppen som flippar lite.

Önska mig lycka till, vem vet, kanske blir detta mitt sista inlägg innan jag hastigt kolar av i en ny oupptäckt sjukdom.

(Bebisen var på sitt bästa, och på sitt sämsta humör igår)

Kommentera

Publiceras ej