Midsommar

0kommentarer

Midsommar 2013 var precis som alla högtider, dusch, vårdad klädsel, kramas med främlingar (varför?), massor av mat, trevligt sällskap och allt annat som hör till.
Astrid var trött mest hela dagen, tror att värmen tar knäcken på henne alltså! Dagen var trevlig, bra och väldigt varm och svettig men vi är nöjda!
 
Idag vaknade jag och kände mig bakfull och jävlig, Daniel tog Astrid imorse och när jag vaknade vid 8 så hade hon somnat om och hon sover än helt utslagen stackarn! Jag har badat och klätt på mig rena mjuka kläder och börjar känna mig mindre överjävlig. Vi får se vad dagen bjuder på då jag inte kan ta mig långt med mina vattenblåsor på fötterna.
 
Bilderna kommer här;
 
På morgonen så softade min lilla fina familj i soffan efter att pappan fått lite sovmorgon.
 
Vi gjorde oss i ordning och for till brevik, Astrid var gnällig, trött och ledsen så jag stoppade henne i selen på en gång så vi slapp bråka, hon somnade till på promenaden till slottet.
 

Dagen till ära så hade jag somarklänningen från förra året, perfekt klänning, skön och funkar till både enklare tilställningar och fest. Fungerar även helt perfekt att vara höggravid i!
 
-
Tyresö slott, sen vi flyttade till stockholm så har vi knappt varit dit, men det är väldigt fint att ströva omkring där på en promenad.
 

Jag och tyskarna.. AKA, Astrids farmor, oma, opa och moster Ulla. Ännu en gång slog det mig hur bra det hade varit att kunna det tyska språket, även om tre av fyra är svenskar egentligen och pratar svenska.
 

Astrid vaknade när vi kom till slottet
 

Nu ska vi inte hänga ut folk egentligen men detta var för underligt för att inte uppmärksammas.
Detta är Sabine, Astrids pappas barndomsgranne (även en god vän till familjen). Astrid och Sabine har aldrig träffats och Astrid var i farmors famn när Sabine dök upp, Astrid lutade sig mot Sabines famn och skulle sitta där en stund, inte nog med det hon gav Sabine en kram och sin version av puss och gosade in sig lite innan och skulle krångla sig tillbaka till farmor och sen ner på marken. Tilläggas bör att Astrid sällan vill att främlingar tar i henne, hon vill gärna bara titta på avstånd.
 
Lillbebis åkte från famn till famn och levde loppan, särskilt eftersom hon upptäckte att det fanns en guldgruva av sockerkaka hos farmor och farfar.
 

Det var väldigt mycket folk överallt!
 

Pappa Olsson i sin sommarskrud
 

Folk. Över. Allt
 

Astrid fick gå och svalka fötterna i vattnet med farbror och Angelica
 

Glatt sommarfolk
 
En väldigt underhållande bild må jag säga, särskilt eftersom tanten med nazisthälsningen inte var den muntraste mest uppmuntrande sångledaren jag stött på i mina dagar. Hon stod mest och sjöng falskt och vrålade att alla skulle titta på dansledarna inne i ringen. Vi valde av många förklarliga skäl att inte dansa.
 
Dansade gjorde dock andra.
 

Tillbaka på brevik blev det den obligatoriska skumpan med tillbehör på altanen med utsikt över östersjön.
 

Sen skulle vi äta middag, under dagen så fick både ett och två glas offra livhanken till, men "inget kalas utan kras" som farmor i äkta farmorattityd kvittrade (en del gånger känns det kul att Astrid farmor är som en riktig klassisk farmor "bör" vara även fast hon är så ung som 50 bast).
 
 

Astrids mor och far gav sig på henne lite och busade loss.
 
Herrarna intog fotöljerna där de båda somnade i väntan på midssommar-mat.
 

Sen lade vi ifrån oss kameran som vanligt så den annars väldigt underhållande 5-kampen kom inte med på kort, vilket var lite synd för vi hade himla trevligt!
 
Så var midsommar slut för denna gång!
 

Kommentera

Publiceras ej