Riksdagen

0kommentarer

I lördags var vi in till stan, vi vandrade lite planlöst och tittade på folk och hängde på Åhléns som känns som enda barnvänliga stället i hela stan där de har en barnstation på plan två med mikro och grejer om man vill ge avkomman mat när man är ute.
Vi lunchade även i deras restaurang, åter igen för att de är barnvänliga, det är stort där och man kan manövrera vagnen utan att känna sig elak mot de andra gästerna. God mat hade de också vilket var ett plus.
 
Vi gick mot gamla stan och hamnade av en ren slump i riksdagshuset som hade öppet hus, jag har aldrig varit i riksdagen så jag ville gärna gå omkring och andas samma luft som alla viktiga personer. Sagt och gjort, summering av besöket var att det var lätt att gå vilse, tur var att det var vakter och poliser överallt som fick peka vilsna besökare åt rätt håll.
 
Sen var vi lite mer på stan innan vi åkte hem och kollade på Johan Falk (lusten trängde på efter att vi såg Jacob Eklund på sergels torg). Orkade hålla oss vakna fram till 22, kors i taket!
 
Igår tog vi bilen till Nacka och köpte en ny bilbarnstol, hade gjort efterforskningar först och hittat fyra stolar jag ville klämma och känna på, men när vi kom dit så hade barnens hus enbart EN av dem, så jag gav upp för samhället och vi köpte en Britax Max-Way, ska tydligen vara väldigt bra så vi får se i eftermiddag när vi ska montera in den i bilen.
 
Vidare till bauhaus där vi skulle ha list-lim eftersom Astrid med hjälp av sin gåstol sprungit sönder listerna i valvet in mot lilla hallen. När vi var där ringde Klara som var på väg hemåt efter en helg i byn så hon mötte upp oss och sen for vi hem och gofikade.
 
Det var väl helgen i ett nötskal, lite nöje, lite nytta och en god vän.
 
Idag är det måndag för den som missat det, och jag har under morgonen städat och plockat det som inte blev gjort i helgen och den senaste halvtimmen har jag och Astrid haft maktkamp då jag tycker att hon borde sova eftersom hennes ögon gick så mycket i kors att de satt i bakhuvudet på henne men hon själv tyckte att hon var jättepigg. Gnällig och tjurskallig var hon så jag lät henne vara grinig och bökig i sängen i tio minuter, gick nyss in och lade henne på sidan, drog filten över henne, lite mysisdjur i ansiktet och hon gav upp så hårt och bara somnade.
 
Föräldraskap - like a boss!

Astrid har blivit så stor och envis att vi har bytt till sittdelen, i liggdelen upptäckte hon att man kunde vända sig på mage och fara omkring så att man såg allting runtomkring.

På Åhléns familjedel, min nya favoritdel av stockholms innerstad!

"Kan själv" börjar tidigt iallafall hos våran stålvilja till dotter, hon har inte ens tänder än men bita i bananen ska hon.
Offentligt möte om rösträtt för kvinnor, en affisch från 1912.

Ja men visst vettu, detta var i andra kammarsalen

Mr Olof Palme, avbildad i.. bajs?

WOHO, kändissalen. Jag tog på allt!

"Jo men sitt här nu så ska vi bara ta en bild till studentskylten!"

Astrid gillar saker man kan trycka på, knappar går att trycka på!

Hon är hal som en liten ål

Efter en stund och många bilder i rörelse så fick vi till en tjusig bild på Astrid i rollen som riksdagsledarmot

Pappa Olsson var också där!

Efter en helg med äventyr och människor och alldeles för lite sömn så somnade barnet och hade vilda drömmar, här ligger hon i fotändan på sin säng.
 
Som lovat blev det lite mer bloggande och bilder, man får passa på när tillfälle ges! Nu ska jag försöka städa och klockan 13 ska Astrid ha sitt första möte med folktandvården. Spännande!
 
Puss
 

Kommentera

Publiceras ej