Seg, seg dag!

0kommentarer

Gårdagens träning var så otroligt skön, skön och jobbig, det är mycket balans och styrka fast på ett mer kontrollerat sätt än vad det är när man kör med vikter eller maskiner så (för mig!) är det ett perfekt pass eftersom jag måste lära mig att fokusera på en sak och inte hela tiden fara omkring som en planlös höna.

Jag gillar de där passen, instruktören vi har är så jäkla duktig också (samma som vi har på yogan på söndagar) lugn och harmonisk. Påpekar gärna att man ska möta den man är just idag och förlika sig med tanken om att man vid varje pass klarar saker olika bra.
Det tror jag är rätt viktigt att komma ihåg, i allt man gör, för en del pass så går allt jättebra och ibland, som igår, så går det sisådär jag var lite ofokuserad och då klarar man nästan ingenting och framförallt balansövningarna blir frustrerande då man bara ramlar.

Men när de där frustrerande känslorna dök upp så var det så lätt att skaka dem av sig och börja fokusera igen och istället för att bli stoppad av negativa känslor av det som inte gick så bra så går man helt enkelt vidare och gör istället nästa övning jättebra!
Igår klarade jag av en lite svår övning som kräver att man litar på sig själv och släpper taget, handflatorna i mattan, lägger insidan av benen på de utskjutande armbågarna, lutar sig framåt och lyfter fötterna så att hela kroppen hänger på händerna. Men efter några sekunder så blev jag lite stolt över mig själv, tappade fokus och for på näsan.

Kul var det, jävligt uttröttande och jag som tänkte dra mig in i gymmet idag kan ju glömma det! Kroppen vill vila helt klart! Så vi kör öppna förskolan så Astrid får träna istället, hon kröp två handsteg på mattan de har på öppna förskolan när vi var där igår så idag ska vi öva vidare! Det är perfekt med andra barn som kryper för hon blir så taggad själv.

Men imorgon och på torsdag är det dags att svettas igen, imorgon är det mamma bebis gympa och på torsdag har jag personlig träning, ska bli kul att få lite tips från coachen!

Nu sover bebis, jag har röjt runt lite ordnat med tvätt och grejer och sitter just nu och njuter av en lång frukost med gårdagens program av familjen annorlunda på iPaden.

(Igår när jag skulle sätta på mig skorna på gymmet och åka hem så gick luften ur lungorna och jag blev tung som en sten! Morgonens frukost, danskt rågbröd med alla pålägg, jäkla gott faktiskt!)

Kommentera

Publiceras ej