Skabb, frågetecken

0kommentarer

Imorse stod jag i en kvart och försökte lista ut om ett av rådjuren utanför mitt köksfönster led av någon form av skabb. Det kan ha varit pälsbyte som orsakat rådjurets miserabla utseende men man vet aldrig.
Jag tillbringade sedan en lång stund med att försöka hitta en jourhavande viltvårdare, eller iallafall ett nummer till vederbörande. Men icke! Jag kammade noll och nu så har rådjuren som bor på lilla berget bakom mitt hem smugit tillbaka till sitt gömställe.

Det var det, jag håller er uppdaterade om jag en dag ser en vapenbeklädd man smyga omkring i buskarna här ute.
Livet i stan är ju mer spännande än den på landet..

jag har gjort lite bärpuré åt barnet och igår blev det en hel del burkar med mat så nu klarar vi oss någon vecka igen. Jag gör mat när tillfälle ges och fryser in så jag har egentligen ingen koll på hur mycket det går åt. Men enligt BVC så växer Olsson junior precis som hon ska så det måste ju vara ett kvitto på att det funkar.

Nej jag har en bebis som vaknat och försöker lära sig att ställa sig upp på köksgolvet så inlägget blir bara osammanhängande ord!

(Astrid i sitt essä, försöker väcka pappa och på köksgolvet samt min lilla fruktarmé)

Kommentera

Publiceras ej