teknisk paus

1kommentarer

Vi har varit på paus, levt livet utanför tekniken och de sociala medierna. Men nu tänkte jag försöka ge mig på ett försök att komma tillbaka.
 
Sen sist så har vi haft vardag, jag och Astrid har tagit oss både till öppna förskolan och till en babyrytmik-grupp som hålls på öppna förskolan. Det är fortfarande blandade känslor för vad vi tycker om det, men vi ska gå ett slag och se om vi trivs, eller Astrid trivs med barn och leksaker överallt. Det är nog mest jag som känner att jag borde göra annat, eller så kanske man saknar Huddunges öppna förskola som enbart bestod av kändisar.
 
Annars så jobbar Pappa Olsson, vi sköter hushållet och försöker underhålla oss, babysteps på onsdagar (typ step up gympa fast barnet är med i salen och används som styrkeredskap vid vissa övningar), Yoga på söndagar, bodybalance (blandning av yoga, pilates och tai chi) på måndagar. och då och då drar vi in röva i gymmet och försöker sparka igång konditionen.
Har med handen på hjärtat kört en riktigt lång starsträcka på träningen, försöker att inte köra slut på allt det roliga på en gång risken är att man tröttnar och ger upp då. Jag försöker köra ofta och relativt ordentliga pass med mycket fokus på just stretch och avslappning, för det ska gudarna veta att en bebis på 9kilo och ett (väldigt älskat) hem på 3 våningen utan hiss kan få vilken kropp som helst att bli stel!
 
Nog om detta, jag har utlovat lite "hemma hos" bilder som jag försökte fota häromdagen, vet inte om resultatet gjorde sig så rättvist men såhär långt har vi kommit i heminredningsväg hittills!
 
(Ser nu när jag laddar upp bilderna att jag inte riktigt varit så detaljerad i min städning, så ha gärna överseende till att bilderna är tagna i all hast när Astrid sov, samt att de är uppladdade i lite blandad ordning men jag ska försöka förklara hur vi har det)
 
Sovrumsingång från lilla hallen
sovrumsfönster mot innergården

    
Vår gigantiska garderob
Sovrumsfönster med en lycklig och en olycklig orkidé
 
Duschrum/toalett med ingång från lilla hallen (bredvid sovrummet)
Gästrum/kontor med ingång från lilla hallen (bredvid toaletten)
Gästrum/kontor
Gästrum/kontor, 140cm gästsäng
Vardagsrum
Vardagsrum sett från dörren in till köket (bakom valvet längst bort är lilla hallen och tre dörrar. sovrum, toalett, gästrum)
Balkongdörr åt höger, köksingång från vardagsrum till vänster

Balkongutgång
 

      ingång till köket från vardagsrummet
Köksbord och bänkar (observera min blixtsnabba bortplockning av disken från förra bilden)
        Vårt fullt utrustade underbara kök
 
     Köket sett från ingången ifrån stora hallen
     Utång till stora hallen från köket, dörren rakt fram är till Astrids rum
       stora hallen sett ifrån vardagsrummet, dörren till höger är till klädkammaren
          De gigantiska paxgarderoberna som var bland det första vi byggde ihop efter inflyttning
      Stora hallen sett ifrån ytterdörren (ingången till lägenheten med andra ord)
Skohyllan, dörren till vänster är klädkammaren
 

Astrids rum, ingång från stora hallen (Och ja, armbågen i sängen tillhör rumsägaren själv!)

Astrids rum

Astrids rum

Ungefär så långt vi kommit hittills på väggarna är lite blandad kompott med tavlor samt två tavelhyllor som just nu får bära böcker.
 
Badrum/tvättstuga, med ingång från stora hallen, bredvid köket, mittemot de gigantiska paxgarderoberna
Badkaret, som mest är Astrids för tillfället
Handfatet med "lyxkranen"

Min bäste vän som glamouröst nog var fullproppad vid fototillfället.
 
Som bonus för att visa att vi levde försökte jag mig även på lite  fina gemensamma bilder på mig och min avkomma, gick sådär kan man tycka!
 
(får även en uppenbarelse när jag ser dessa bilder, fy tusan vilken snygg unge jag har! tur att hon brås på sin far)
(ps. jag har inte fått akuta nackproblem, men försök själva att jonglera med en vild bebis och en systemkamera utan att något går sönder)
 
 
Ni som scrollat ner hit, Grattis! jag återkommer imorgon (eventuellt) då med bilder från sveriges riksdag där Astrid trivdes som fisken i akvariet!
 
Puss

1 kommentarer

Jenny

17 Mar 2013 23:41

Ja men äntligen! Precis vad jag ville se! Återkom imorgon!

Kommentera

Publiceras ej